Hygienika chce osiągać zyski w 2010 roku
26.01. Warszawa (PAP) - Hygienika w 2010 roku planuje dalej poszerzać ofertę produktów, pozyskać nowe kontrakty z sieciami handlowymi, a także wprowadzić swoje towary do sklepów...
26.01.2010 | aktual.: 26.01.2010 10:08
26.01. Warszawa (PAP) - Hygienika w 2010 roku planuje dalej poszerzać ofertę produktów, pozyskać nowe kontrakty z sieciami handlowymi, a także wprowadzić swoje towary do sklepów internetowych. Działania te wraz z kontrolą kosztów mają umożliwić w tym roku uzyskanie zysków na każdym poziomie rachunku wyników - podała spółka w strategii na lata 2010-2011.
Po trzech kwartałach 2009 roku przychody Hygieniki wyniosły 21,7 mln zł, a strata netto 1,8 mln zł.
"Zarząd spółki rozpoczął proces podwyższania rentowności już w 2009 roku, skupiając się na renegocjacji umów handlowych, eliminowaniu nierentownych kontraktów, oraz optymalizacji kosztów logistyki. Dzięki tym działaniom udało się podnieść marżę zysku ze sprzedaży. W kolejnych latach zarząd będzie skupiał się na ścisłej kontroli kosztów wytworzenia produktów; stałej poprawie rentowności sprzedaży; optymalizacji kosztów sprzedaży i ograniczaniu kosztów logistyki" - napisano.
"Strategicznym celem zarządu jest poprawa wyników finansowych spółki i osiągnięcie zysku na każdym poziomie już w 2010 roku" - dodano.
Hygienika w 2009 roku rozpoczęła poszerzanie oferty o produkty komplementarne m.in. chusteczki nasączone dla dzieci i dezodoranty. W roku 2010 zostaną włączone do oferty produkty zarówno z segmentu higieny osobistej( tampony dla kobiet, mydła i żele pod prysznic) jak i segmentu środków czystości (płyny do prania i płukania, płyny do mycia naczyń, środki do czyszczenia mebli). Ofertę dodatkowo poszerzą produkty ekologiczne.
W roku 2009 spółka zawarła kontrakty z Tesco, Makro, Real-em, Polomarketem, Auchan, Netto i Kauflandem. W roku 2010 i 2011 Hygienika planuje podpisanie umów z sieciami handlowymi zarówno w Polsce jak i sąsiednich krajach.(PAP)
epo/ gor/