IAI - Raport miesięczny za grudzień 2014 r. (1/2015) - EBI

IAI - Raport miesięczny za grudzień 2014 r. (1/2015)

08.01.2015 16:27

| | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | NEW CONNECT | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | Raport EBI nr | 1 | / | 2015 | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2015-01-08 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Raport miesięczny za grudzień 2014 r. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku ?Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect? Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za grudzień 2014 roku. I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A. Grudzień zawsze jest bardzo intensywnym miesiącem w e-handlu. W tym roku ta intensywność została podniesiona ze względu na szerokie zmiany w prawie dotyczącym e-handlu, które weszły w życie 25 grudnia 2014 roku. Spółka, dbając od bezpieczeństwo i efektywność działań swoich Klientów przygotowała specjalny pakiet zmian dostosowujących sklepy do nowej rzeczywistości. Przełoży się to wprost na wzrost zaufania do marki, nowe zamówienia oraz zwiększenie zamówień od istniejących klientów na prace graficzne. Ponadto IAI
wprowadziło szereg innych nowości i odnotowało wzrost przychodów. Spółka pobiła kolejny rekord przychodów miesięcznych. W grudniu wyniosły one, według szacunków Zarządu, ponad 1.35 miliona złotych netto, co przekłada się na około 3.65 miliona w całym czwartym kwartale. To z kolei oznacza wzrost o 44% wobec analogicznego okresu z 2013 roku. IAI S.A. zapewnia swoim Klientom bezpieczeństwo. Jednym z elementów tej polityki jest oferowanie rozwiązań zgodnych z obecnie obowiązującym prawem, zarówno w ramach dostępnych bezpłatnie szablonów standardowych jak i w ramach realizacji indywidualnych. W związku z wejściem w życie nowej ustawy dotyczącej sprzedaży internetowej, Spółka przygotowała szereg zmian i propozycji, tak aby sklepy Klientów były zgodne z najwyższymi standardami wymogów prawnych. Zmiany były bardzo szerokie i kompleksowe i obejmują: 1. Nowy format e-maila potwierdzającego zamówienie. 2. Nowy wzór regulaminu sklepu internetowego ? Spółka opracowała nowy wzorzec regulaminu do samodzielnego pobrania,
instalacji w panelu administracyjnym oraz dostosowania pod kątem własnego sklepu. 3. Nowe wersje masek STANDARD - Jednym z obszarów regulowanych przez nową Ustawę są informacje i sposób ich przedstawiania na stronie sklepu. Nowe maski są przygotowane pod tym kątem, a wdrożenia indywidualne wymagają zleconych prac graficznych, co wprost przełoży się na przychody Spółki. Najważniejsze pod kątem ustawy zmiany w budowie i wyglądzie masek: 1. Nowe podstrony informacyjne. 2. Nowy wygląd cen w miejscach pozwalających na wrzucenie towaru do koszyka - Ustawa nakłada obowiązek poinformowania klienta o całkowitej cenie towaru, wraz z informacją o zawartych podatkach, a także poinformowanie o niezbędnych kosztach dodatkowych związanych z realizacją zamówienia (koszty wysyłki). Zmianie uległa typowa podstrona pojedynczego towaru, gdzie cena zapisywana jest teraz w formacie: "100,00 zł brutto + koszty wysyłki". 3. Link pozwalający na podgląd pełnej tabeli kosztów dostaw - Ustawodawca nakazuje również jasne informowanie o
przewidywanym czasie dostawy zamówienia do klienta. W sklepach IAI-Shop.com (IdoSell Shop) od lat funkcjonuje precyzyjny moduł wyliczania czasów realizacji i ich prezentacji w sklepie. Oczekiwania ustawodawcy zostały więc przez IAI wypełniony z ogromnym wyprzedzeniem. 4. Wyraźne rozpisanie kosztów ponoszonych przez klienta podczas składania zamówienia - Jest to kolejny element, który Spółka realizuje już od dawna budując dla sklepy Klientów. 5. Nowa podstrona potwierdzenia zamówienia - Potwierdzenie składanego zamówienia, czyli podstrona zbierająca wszystkie informacje i wybory klienta została znacznie zmieniona. W porównaniu do wcześniej stosowanej wersji Spółka zmieniła układ niektórych elementów, mocne i obowiązkowe wyróżnienie informacji o towarach i cenach. Dodatkowe pola checkbox wymagane do oznaczenia przez klienta, dodanie informacji o stawce vat, specjalna obsługa zamówień zawierających towary wirtualne oraz zmiana literału na najważniejszym przycisku. 6. Szczegóły złożonego zamówienia - Podstrona,
na której klient śledzi status realizacji, dokonuje płatności, pobiera dokumenty do zamówienia. Wprowadzone udoskonalenia obejmują listę zamówionych towarów (dokładny opis zamówionego modelu, rozpiska towarów znajdujących się w zamówionym zestawie) oraz obsługi zaliczek (bardziej sugestywna nomenklatura i rozpiska opłat w przypadku kupowania towarów wymagających zaliczki). Dla Inwestorów, te zmiany w prawie i sprawna reakcja Spółki na nie, są bardzo ważną informacją. Potwierdzają, że sprawnie działająca platforma w modelu SaaS jest w stanie najszybciej i najbardziej efektywnie reagować na zmiany otoczenia. Uwidacznia Klientom korzyści z bycia częścią większej organizacji, która naturalnie dba o ich bezpieczeństwo. Po publikacji i przygotowaniu szeregu zmian Spółka zrealizowała kolejne zamówienia, złożone przez Klientów przekonanych do Spółki, właśnie przez jej przygotowanie do zmian w prawie. Co więcej, obecnie Klienci składają zamówienia na płatne prace graficzne, dostosowujące ich sklepy do nowego stanu
prawnego. Takie proaktywne działanie ma więc bardzo korzystne implikacje finansowe i wizerunkowe. Przygotowując zmiany do masek sklepów pod kątem nowego prawa, Spółka od razu przygotowała zupełnie nową maskę STANDARD RWD. Szablon STANDARD jest wzorcem, od którego zaczyna się budowy każdej indywidualnej maski sklepu. Z wzorca STANDARD mogą korzystać także sklepy, chcące korzystać z darmowych template. Po raz pierwszy domyślnym wzorcem wyjściowym będzie maska responsywna (czyli dostosowująca się do wielkości urządzenia na którym jest przeglądana, czyli wygląda dobrze jednocześnie na smartfonie, tablecie czy PC). Pracując nad nową maską STANDARD, IAI przejrzała ponad 500 projektów, jakie w roku 2014 zrealizowała dla swoich klientów. Przeanalizowane zostały na nowo wszystkie obowiązujące trendy. Ich wynikiem jest zaprojektowana od nowa maska STANDARD RWD. Została ona zaprojektowana od podstaw z dużym naciskiem na przejrzystość i nowoczesny styl. Maska jest zbudowana w technologii responsywnej i rozpoznaje 4
wielkości ekranów, od małych smartfonów, po duże monitory stacjonarne. Sklep oparty o ten szablon będzie się prezentował dobrze w każdej sytuacji. Oczywiście maska ta uwzględnia wszystkie obowiązujące wymogi prawne, realizując je na najwyższym możliwym poziomie, skonsultowanym z ekspertami z dziedziny prawa w sklepach internetowych. Nowa maska przyciągnie wielu klientów, oczekujących szybkiego wdrożenia bardzo estetycznego sklepu. Istniejące sklepy mogą swobodnie ustawić tę maskę w swoim sklepie i w ten sposób zwiększyć współczynnik konwersji oraz sprzedaż. Przychody sklepów bardzo silnie przekładają się na przychody Spółki. Co więcej definiowanie nowych trendów w designie i technologii masek sklepów potwierdza pozycję lidera technologicznego na rynku e-handlu, co przekłada się na korzyści wizerunkowe i finansowe. Zmiany miały miejsce także w usłudze IdoSell Booking. Wprowadzony nowy cennik zakłada sprzedaż usługi w modelu stałej opłaty rocznej (flat fee). Jest to korzystne dla dużych ośrodków noclegowych,
które realizują dużo zleceń, ale nie chcą realizować częstych płatności za prowizje. Po ponad roku na rynku, IAI zauważyła taką potrzebę i wprowadzenie zmian w cenniku pozwoli zdobywać większą liczbę klientów. Systematyczny rozwój i budowa usług w modelu SaaS już od wielu lat przekłada się na szybki, wzrost przychodów Spółki. Skutkuje to licznymi nagrodami i wyróżnieniami. W 2014 roku, po raz drugi w swojej historii, Spółka trafiła do prestiżowego rankingu Fast500 EMEA. Fast500 EMEA to rozwinięcie i podsumowanie lokalnych rankingów Fast50 CEE. Trafiają do niego najlepsze spółki z lokalnych rankingów z całego rejonu Europy, Bliskiego Wchodu i Afryki. IAI konkuruje z firmami, które mają dostęp do dużo większego kapitału, zasobniejszych klientów oraz większego rynku niż Polska. To istotne, ponieważ IAI wróciło do tego rankingu na pozycji wyższej niż w, debiutanckim, 2012 roku. Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w grudniu 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A:
http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/ Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką. II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem. W grudniu 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty: 1. 8 grudnia 2014 r. - Raport miesięczny za listopad 2014 r. W grudniu 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnych informacji. III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem. IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia,
przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego. Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów. Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji zagranicznej. IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu styczniu i lutym 2015, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów. W styczniu i lutym 2015 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta: 1. styczeń 2015 roku ? publikacja harmonogramu raportów w 2015 roku 2. początek lutego 2015 roku ? publikacja raportu miesięcznego za styczeń 2015 roku (dokładna data zostanie podana później) 3. do 15 lutego 2015 roku ? publikacja raportu kwartalnego za IV kwartał 2014 roku (dokładna
data zostanie podana w harmonogramie) Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Załączniki | | | | | | | | | | |
| | Plik | Opis | | | | | | | | | |
| | IAI-raport-miesieczny-XII-2014-0.pdf | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

MESSAGE (ENGLISH VERSION)

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

| | | | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | (telefon) | (fax) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (NIP) | (REGON) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (ulica) | (numer) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (e-mail) | (www) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (kod pocztowy)
| (miejscowość) | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
Imię i Nazwisko Stanowisko/Funkcja Podpis Data
Paweł Fornalski Prezes Zarządu
Sebastian Muliński Wiceprezes Zarządu

RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)