IAI - Raport miesięczny za listopad 2014 r. (24/2014) - EBI
IAI - Raport miesięczny za listopad 2014 r. (24/2014)
08.12.2014 18:17
| | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | NEW CONNECT | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | Raport EBI nr | 24 | / | 2014 | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Data sporządzenia: | 2014-12-08 | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Skrócona nazwa emitenta | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Temat | | | | | | | | | | |
| | Raport miesięczny za listopad 2014 r. | | | | | | | | | | |
| | Podstawa prawna | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Treść raportu: | | | | | | | | | | |
| | Zgodnie z punktem 16 Załącznika Nr 1 do Uchwały Nr 795/2008 Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. z dnia 31 października 2008 roku ?Dobre Praktyki Spółek Notowanych na NewConnect? Zarząd IAI S.A. przekazuje do publicznej wiadomości raport miesięczny za listopad 2014 roku. I. Informacje na temat wystąpienia tendencji i zdarzeń w otoczeniu rynkowym Spółki, które w ocenie Spółki mogą mieć w przyszłości istotne skutki dla kondycji finansowej oraz wyników finansowych IAI S.A. Przychody ze sprzedaży IAI S.A. w listopadzie 2014 kolejny raz osiągnęły rekordowy poziom. Wzrosły one, według szacunków Zarządu, do około 1,2 miliona złotych netto, co oznacza że były o 50% wyższe niż w listopadzie 2013 rok. Spółka nie poprzestaje na tym i jak w każdym miesącu podjęła kolejne działania, które mają zapewnić jej dalsze wzrosty w przyszłości. Spółka stale rozwija model sprzedaży wielokanałowej, w którego centralnym punkcie znajduje się IAI?Shop.com, integrująca wiele kanałów oraz źródeł ruchu ze sobą.
Ciągle znaczącym kanałem w e?handlu jest Allegro, dlatego dla wielu obecnych i przyszłych klientów Spółki, obecność ich oferty w tym serwisie jest istotna. Ponieważ głównym celem IAI S.A. jest zwiększanie jej klientów i w ten sposób, przez opłaty abonamentowe i prowizje, zwiększanie własnych przychodów, do swojej oferty dołączyła integrację ze Strefą Marek Allegro. Jak podaje Allegro, aż 61% haseł wpisywanych do wyszukiwarki serwisu to zapytania o konkretne marki. Serwis aukcyjny postanowił wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom i stworzył specjalny serwis, w którym zamiast umieszczania wszystkich towarów w poszczególnych kategoriach tematycznych, są one pierwszej kolejności prezentowane z podziałem na konkretne marki. Strefa Marek Allegro to serwis skupiający w jednym miejscu oferty towarów sprzedawanych tylko przez producentów, lub oficjalnych dystrybutorów danej marki. Dzięki integracji, każdy sklep korzystający z IAI-Shop.com może dołączyć do ekskluzywnego grona sprzedawców w Strefie Marek. IAI S.A. jako
wieloletni partner Allegro w obsłudze milionów aukcji, mogło jako pierwsze na rynku zaoferować swoim obecnym i przyszłym klientom pełną, dwukierunkową integrację. Nie opuszczając panelu można wystawić swoją ofert i skutecznie oraz bezproblemowo zarządzać. W ten sposób kolejny raz została podkreślona pozycja lidera technologicznego, jakim IAI S.A. jest na rynku rozwiązań do handlu internetowego. Ciekawa integracja z innym gigantem internetu została wprowadzona w drugiej usłudze Spółki, IdoSell Booking. W tej usłudze do prowadzenia rezerwacji internetowej miejsc noclegowych, IAI S.A., zarabia na prowizjach od rezerwacji, w związku z czym wprowadzanie kolejnego kanału, który potencjalnie zwiększy sprzedaż w ośrodkach noclegowych, wprost przekłada się na przychody Spółki. Wprowadzenie integracji z usługą Facebook Places, może bardzo szybko przysporzyć nowych gości w ośrodkach noclegowych. Ponadto Facebookowa geolokalizacja (Facebook Places) wraz z całym wachlarzem narzędzi marketingowych Facebook Deals daje
również ogromne możliwości zarabiania poprzez sprzedaż na Fan Page obiektu noclegowego. Polecenia miejsc noclegowych na FB, głównie przez znajomych, są bardzo istotnym czynnikiem wyboru hotelu i rola sprzedaży na Facebooku w usługach turystycznych jest znacznie większa niż w przypadku e-handlu. Facebook Miejsca pozwala powiązać FanPage z fizyczną lokalizacją danego biznesu. Użytkownicy mogą meldować się w określonym miejscu, oznaczać swoich znajomych, dodawać opinie tworząc dzięki temu świetny system rekomendacji. Po drugiej stronie stoją właściciele biznesów, którzy aby zachęcić do skorzystania ze swoich usług, mogą stosować rozmaite mechanizmy nagradzania klientów za przybycie do ich obiektu turystycznego. Mogą to być zniżki, promocje, rabaty czy nagrody. Informacje o meldunku, dodaniu opinii zawsze pojawiają się na tablicy, a miejsce zyska punkty tak jak teraz zyskują strony po kliknięciu Like. Facebook na tej podstawie tworzy bazę najbardziej popularnych miejsc oraz może rekomendować ciekawe miejsca w
danej lokalizacji. Dzięki technologi IdoSell Booking właściciele ośrodków noclegowych w efektywny i skuteczny sposób mogą wykorzystać potencjał swoich FanPage w sprzedaży noclegów i budowania zaangażowanej społeczności. Co, przez prowizje, przełoży się na przychody Spółki. Spółka wprowadziła także szereg innych zmian w IdoSell Booking, takich jak: 1. rozbudowany moduł tworzenia cennika o możliwość definiowania w nim cen zależnych od liczby osób. Pozwoli to na budowanie szerszej oferty noclegowej niż obecnie co przełoży się na wzrost liczby rezerwacji. 2. nowy sposób prezentowania galerii zdjęć na stronie głównej Wizytówki, dzięki czemu będzie można samodzielnie wgrywać do niej dowolne zdjęcia. Rozbudowaliśmy dodatkowo Wizytówkę o możliwość tworzenia dowolnej liczby podstron oraz udostępniliśmy możliwość umieszczania na wszystkich stronach Wizytówki dodatkowego kodu wstawianego samodzielnie. IAI S.A. i Wydział Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego współpracują bliżej niż kiedykolwiek.
Efekty są wymierne: opieka nad kołem naukowym Create My Site, spotkanie z Dziekanem Wydziału Antonim Wilińskim i wsparcie imprezy IT Academic Day2014 organizowanej przez studentów WI zainteresowanych programowaniem. Zacieśnienie współpracy jest efektem wieloletniego partnerstwa IAI S.A. z Wydziałem Informatyki Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. W tym czasie IAI urosło kilkukrotnie, stając się jednym z liderów rynku e-commerce w Polsce. Dzięki zdobytemu doświadczeniu licznej kadry IAI, Spółka może dzielić się doświadczeniem, wiedzą i praktycznymi umiejętnościami ze studentami i kadrą naukową, zacieśniając współpracę ukierunkowaną na kształtowanie przyszłego rynku pracy w Szczecinie. W ramach współpracy na rok akademicki 2014/2015 Spółka zaplanowała m.in. Opiekę nad Kołem Naukowym ?Create My Site?, skupiającym entuzjastów tworzenia nowoczesnych stron internetowych. IAI przeprowadziło już dla kilkudziesięciu osób spotkanie organizacyjne i pierwsze szkolenie. Wszelkie działania edukacyjne w
ocenie Zarządu, przełożą się w przyszłości na pozyskiwanie lepszych kandydatów do pracy, szybszą i skuteczniejszą rekrutację oraz w efekcie na większą efektywność samej Spółki. Są też bardzo istotne z punktu wizerunku marki, zarówno w otoczeniu szeroko rozumianego e-biznesu, jak i społeczności lokalnej, w której funkcjonuje IAI S.A. Zainteresowanych szczegółową listą wszystkich nowości wprowadzonych w listopadzie 2014 zachęcamy do sprawdzenia strony internetowej IAI S.A: http://www.idosell.com/pl/corp/ir-news/ Duża innowacyjność i inwestycje w poprawę wydajności i jakości obsługi klientów silnie wspierane działaniami promocyjnymi, szczególnie PR, podjęte od debiutu w 2009 roku, przynoszą pozytywny w postaci nowych zamówień i rosnącego zainteresowania mediów oraz klientów Spółką. II. Wykaz wszystkich informacji opublikowanych przez Emitenta w trybie raportu bieżącego w okresie objętym raportem. W listopadzie 2014 roku Spółka przekazała do publicznej wiadomości za pośrednictwem systemu EBI raporty: 1. 10
listopada 2014 r. - Raport miesięczny za październik 2014 r. 2. 14 listopada 2014 r. - Raport okresowy za III kwartał 2014 roku. W listopadzie 2014 roku Spółka nie przekazała do publicznej wiadomości przez system ESPI żadnych informacji. III. Informacje na temat realizacji celów emisji, jeżeli taka realizacja, choćby w części, miała miejsce w okresie objętym niniejszym raportem. IAI S.A. realizuje aktualnie projekty inwestycyjne, przy których wykorzystywane są m.in. środki pochodzące z emisji akcji serii C. Są to przede wszystkim: zwiększanie zatrudnienia, przeprowadzenie ekspansji zagranicznej oraz stały rozwój usługi i penetracja rynku polskiego. Z uwagi na dokonywane inwestycje oraz posiadane przed emisją akcji serii C własne środki finansowe trudno jest jednoznacznie określić skalę wykorzystania środków pochodzących z emisji przy realizacji poszczególnych projektów. Środki pozyskane z emisji wykorzystywane są zgodnie z celami emisyjnymi tzn. zwiększenia udziału w rynku polskim i dokonania ekspansji
zagranicznej. IV. Kalendarz inwestora obejmujący wydarzenia mające mieć miejsce w miesiącu grudniu 2014 i styczniu 2015, które dotyczą Emitenta i są istotne z punktu widzenia interesów inwestorów. W grudniu 2014 r. i styczniu 2015 roku będą miały miejsce następujące wydarzenia korporacyjne Emitenta: 1. 8 stycznia 2015 r. ? Raport miesięczny za grudzień 2014 r. 2. styczeń 2015 roku ? publikacja harmonogramu raportów w 2015 roku Zawsze aktualny kalendarz oraz archiwalne raporty można sprawdzić na stronach internetowych IAI S.A. w dziale relacji inwestorskich | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | Załączniki | | | | | | | | | | |
| | Plik | Opis | | | | | | | | | |
| | IAI-raport-miesieczny-XI-2014-0.pdf | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
| | | | | | | | | | | | | | |
| --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- | --- |
| | | | | | | (telefon) | (fax) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (NIP) | (REGON) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (pełna nazwa emitenta) | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (skrócona nazwa emitenta) | (sektor wg. klasyfikacji GPW w W-wie) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | (ulica) | (numer) | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | (e-mail) | (www) | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
| | | | | (kod pocztowy)
| (miejscowość) | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | | | |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | Data | ||
Paweł Fornalski | Prezes Zarządu | ||||
Sebastian Muliński | Wiceprezes Zarządu |
RAPORT BIEŻĄCY
MESSAGE (ENGLISH VERSION)
INFORMACJE O PODMIOCIE
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ