ID Marketing chce mieć ponad 10 proc. rynku przesyłek adresowych w 2013 r. 

02.08. Warszawa (PAP) - ID Marketing chce w 2013 r. mieć ponad 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i zdobyć pozycję lidera w dystrybucji druków bezadresowych. Spółka...

02.08. Warszawa (PAP) - ID Marketing chce w 2013 r. mieć ponad 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i zdobyć pozycję lidera w dystrybucji druków bezadresowych. Spółka planuje przejęcie na rynku polskim, rozmawia też z Ruchem w sprawie dystrybucji prasy.

"W perspektywie dwóch lat chcielibyśmy przekroczyć 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i uzyskać pozycję lidera rynku druków adresowych w Polsce" - powiedział na konferencji prasowej Jarosław Zawadzki, prezes spółki.

"W Czechach i Słowacji mamy ponad 50 proc. udziału w rynku bezadresowym. Skupimy się zatem na ekspansji na rynku adresowym w tych krajach" - dodał.

ID Marketing zakupiła w lipcu po 100 proc. udziałów w TNT Post Czechy oraz TNT Post Słowacja. Wartość transakcji łącznie przekroczyła 30 mln euro. Zdaniem prezesa ID Marketing, akwizycja pomoże w silnym wejściu na rynek usług pocztowych w Czechach i Słowacji.

"W najbliższych trzech latach nie planujemy ekspansji na kolejne rynki zagraniczne, skupimy się na rozwoju organicznym spółki. W tym albo w przyszłym roku planujemy dokonanie akwizycji w Polsce" - powiedział Robert Kusiak, przewodniczący rady nadzorczej spółki i jednocześnie jej większościowy akcjonariusz.

Kusiak powiedział, że spółka nie planuje debiutu giełdowego w perspektywie przyszłego roku. Jednak, że fundusz private eqiuty Krokus, który posiada 49 proc. kapitału zakładowego w ID Marketing, zdecyduje się sprzedać swoje akcje przez giełdę.

"Jedną z dróg wyjścia inwestora finansowego ze spółki jest sprzedaż akcji poprzez giełdę. Na pewno nie nastąpi to jednak w przyszłym roku" - poinformował.

Spółka planuje inwestycje w nowe technologie związane z dystrybucją prasy elektronicznej oraz przesyłkami kurierskimi.

"Chcemy zainwestować w nowe technologie i rozszerzyć działalność na przesyłki kurierskie oraz dystrybucję prasy elektronicznej. W tej ostatniej sprawie prowadzimy rozmowy z Ruchem. Są one w zaawansowanym stadium" - powiedział Kusiak.

ID Marketing jest prywatnym operatorem pocztowym, prowadzącym dystrybucję adresową i bezadresową na terenie Polski, Czech i Słowacji.

Spółka dysponuje obecnie 49 placówkami w Polsce, z których 4 tys. kolporterów dociera do 7 mln gospodarstw domowych.

Lipcowa transakcja oznacza przejęcie w Czechach i na Słowacji łącznie 21 placówek z 9 tys. kolporterów obsługujących ok. 1,8 mld przesyłek rocznie.

51 proc. akcji spółki znajduje się w posiadaniu Roberta Kusiaka, a 49 proc. w portfelu funduszu private equity Krokus.(PAP)

ksz/ osz/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Zbliża się masowa wycinka. Coraz bliżej kontrowersyjnej inwestycji
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Sensacja wśród turystów. W Tatrach mają nosić swoje odchody w workach
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Czeczeni mieli zastraszać kupców. Prokuratura chciała umorzenia sprawy
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Polacy kochają jej smak. Ulubiona ryba może zniknąć ze sklepów
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Sprawdzili kilkanaście piekarników. Oto wyniki kontroli
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Praca dla Polaków w Niemczech. Oto ile płacą za robotę przy bydle
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Klienci rzucili się po nową kolekcję. Tłumy w Ikei. Sieć zabiera głos
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy
Praca w Krakowie. Płacą nawet 20 tys.zł kierowcy