ID Marketing chce mieć ponad 10 proc. rynku przesyłek adresowych w 2013 r. (popr.)
...
04.08.2011 | aktual.: 04.08.2011 11:08
W depeszy błędnie podaliśmy nazwy przejętych spółek. Powinno być TNT Post Czechy i TNT Post Słowacja. #
04.08. Warszawa (PAP) - ID Marketing chce w 2013 r. mieć ponad 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i zdobyć pozycję lidera w dystrybucji druków bezadresowych. Spółka planuje przejęcie na rynku polskim, rozmawia też z Ruchem w sprawie dystrybucji prasy.
"W perspektywie dwóch lat chcielibyśmy przekroczyć 10 proc. udziału w rynku przesyłek adresowych i uzyskać pozycję lidera rynku druków adresowych w Polsce" - powiedział na konferencji prasowej Jarosław Zawadzki, prezes spółki.
"W Czechach i Słowacji mamy ponad 50 proc. udziału w rynku bezadresowym. Skupimy się zatem na ekspansji na rynku adresowym w tych krajach" - dodał.
ID Marketing zakupiła w lipcu po 100 proc. udziałów w TNT Post Czechy oraz TNT Post Słowacja. Wartość transakcji łącznie przekroczyła 30 mln euro. Zdaniem prezesa ID Marketing, akwizycja pomoże w silnym wejściu na rynek usług pocztowych w Czechach i Słowacji.
"W najbliższych trzech latach nie planujemy ekspansji na kolejne rynki zagraniczne, skupimy się na rozwoju organicznym spółki. W tym albo w przyszłym roku planujemy dokonanie akwizycji w Polsce" - powiedział Robert Kusiak, przewodniczący rady nadzorczej spółki i jednocześnie jej większościowy akcjonariusz.
Kusiak powiedział, że spółka nie planuje debiutu giełdowego w perspektywie przyszłego roku. Dodał jednak, że fundusz private eqiuty Krokus, który posiada 49 proc. kapitału zakładowego w ID Marketing, zdecyduje się sprzedać swoje akcje przez giełdę.
"Jedną z dróg wyjścia inwestora finansowego ze spółki jest sprzedaż akcji poprzez giełdę. Na pewno nie nastąpi to jednak w przyszłym roku" - poinformował.
Spółka planuje inwestycje w nowe technologie związane z dystrybucją prasy elektronicznej oraz przesyłkami kurierskimi.
"Chcemy zainwestować w nowe technologie i rozszerzyć działalność na przesyłki kurierskie oraz dystrybucję prasy elektronicznej. W tej ostatniej sprawie prowadzimy rozmowy z Ruchem. Są one w zaawansowanym stadium" - powiedział Kusiak.
ID Marketing jest prywatnym operatorem pocztowym, prowadzącym dystrybucję adresową i bezadresową na terenie Polski, Czech i Słowacji.
Spółka dysponuje obecnie 49 placówkami w Polsce, z których 4 tys. kolporterów dociera do 7 mln gospodarstw domowych.
Lipcowa transakcja oznacza przejęcie w Czechach i na Słowacji łącznie 21 placówek z 9 tys. kolporterów obsługujących ok. 1,8 mld przesyłek rocznie.
51 proc. akcji spółki znajduje się w posiadaniu Roberta Kusiaka, a 49 proc. w portfelu funduszu private equity Krokus.(PAP)
ksz/ jtt/