IKEA kończy z hipermarketami. Będzie testować mniejsze formaty sklepów
Powstający hipermarket w Szczecinie będzie ostatnim, który zbuduje IKEA w Polsce. Dyrektor generalna Carolina García Gómez zapowiada duże zmiany w funkcjonowaniu sieci, która skupi się na sklepach mniejszego formatu oraz na handlu internetowym.
03.03.2020 | aktual.: 07.05.2022 14:48
- Obiekt w Szczecinie jest obecnie ostatnim w naszych planach na Polskę, nie będziemy już otwierać charakterystycznych dla Ikei potężnych hipermarketów. Będziemy się koncentrować na bardziej kompaktowym formacie, szukać odpowiednich lokalizacji w różnych regionach - powiedziała Carolina García Gómez w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.
To spora zmiana, ponieważ dotychczas IKEA kojarzyła się z hipermarketami o ogromnej powierzchni, zlokalizowanymi na obrzeżach miast. Jednak, jak wytłumaczyła dyrektor generalna, taka polityka sprawiała, że ok. 50 proc. gospodarstw domowych w Polsce była poza zasięgiem sieci. Dlatego też nowe koncepcje mają być skierowane przede wszystkim do nich.
- Prowadzimy także analizy, jakie inne koncepty Ikea sprawdzą się w Polsce. Mogą to być mniejsze placówki - 10-15 tys. m kw. - może to być format City Store, uruchamiany w centrach miast, a może nawet format "logistyczny" - mniejsze punkty odbioru zamówień online. Analizujemy potencjał rynku i poszukujemy najlepszych rozwiązań, najlepszych konceptów dla poszczególnych lokalizacji - tłumaczy García Gómez.
Właśnie handel internetowy będzie kolejnym rozwiązaniem, nad którym pochyli się IKEA. Jak wytłumaczyła rozmówczyni portalu wiadomoscihandlowe.pl, współcześni klienci cenią sobie wygodę. Dlatego zamiast stać w korkach na obrzeżach miast, wolą oni wygodnie zrobić zakupy online.
- Będziemy zatem intensywnie rozwijać ten kanał (internetowy - red.), wprowadzając różne usługi, wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów. Dla niektórych priorytetem jest krótki czas dostawy, inni bardziej cenią sobie niski koszt, testujemy więc różne opcje, sprawdzając, które są najwygodniejsze dla różnych grup klientów - zapowiada García Gómez.
- W tym roku uruchomimy nową aplikację zakupową IKEA, w której użytkownicy będą mogli przeglądać ofertę, ale też kupować. Za jej pośrednictwem będziemy mogli zaoferować klientom znacznie szerszy pakiet usług, poprawić ich doświadczenie zakupowe online, a z drugiej strony znacznie zwiększymy strumień danych do przetwarzania - zapowiada dyrektor generalna.
Ikea jet w Polsce od 1990 roku. Obecnie w Polsce sieć posiada dziesięć sklepów (jedenasty powstaje w Szczecinie) oraz 16 fabryk.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl