Trwa ładowanie...

Ile Polacy wiedzą o telepracy?

Jaki jest poziom znajomości i nastawienie rodaków do telepracy? Czym jest i jakie są jej zalety? Dlaczego pracodawcy niechętnie zatrudniają na odległość?

Ile Polacy wiedzą o telepracy?
d3vuxy0
d3vuxy0

Jaki jest poziom znajomości i nastawienie rodaków do telepracy? Czym jest i jakie są jej zalety? Dlaczego pracodawcy niechętnie zatrudniają na odległość?

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC, zbadała poziom znajomości i nastawienie rodaków do telepracy. Jak wynika z analizy, niemal 83% Polaków słyszało o „telepracy”. Jednak chęć podjęcia współpracy wyłącznie na zasadach pracy zdanej deklaruje zaledwie 11% respondentów. Pozytywną zmianę mają przynieść działania realizowane w ramach projektu „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach”, który ma na celu popularyzację zatrudnienia telepracowników przez polskich przedsiębiorców. Szczegółowe wyniki badania zostały zaprezentowane podczas konferencji prasowej inaugurującej projekt, która odbyła się w dniu 27 kwietnia br. w Warszawie.

Telepraca - to powszechnie znana zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników forma zatrudnienia. Znajomością terminu telepraca wykazało się 82,9% respondentów

Chęć bycia zatrudnionym wyłącznie na zasadach telepracy zadeklarowało natomiast 11,2% pracowników.

Niestety niewielu pracodawców jest zainteresowanych tą formą współpracy – aż w 88,4% przedsiębiorstw MŚP nie zatrudnia na zasadach telepracy.

Znaczna część pracodawców i pracowników wskazywała na zalety telepracy, jako formy zatrudnienia osób niepełnosprawnych i korzystających z urlopu wychowawczego (92,4%) . Zdaniem respondentów, telepraca zapewnia także elastyczność miejsca i czasu pracy (79,6%), co ułatwia pogodzenie obowiązków służbowych z rodzinnymi (69,4%). Ponad połowa pytanych ma także świadomość, że stosowanie telepracy redukuje koszty zatrudnienia pracownika.

d3vuxy0

Dlaczego zatem w Polsce tak niechętnie zatrudnia się na odległość?

„W Polsce nadal słabo promuje się korzyści, jakie niesie wdrożenie w firmie telepracy. Zbyt wiele mówi się o kosztach, a za mało o zyskach. W ramach prowadzonego projektu chcemy uświadomić przedsiębiorcom, że praca na odległość może przynieść firmie oszczędności. Zależy nam na pokazaniu narzędzi, które pomogą pracodawcom odpowiednio dostosować firmę, a następnie rozsądnie wykorzystać tę zmianę – mówi Aneta Wilmańska, Zastępca Prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będącej pomysłodawcą projektu.

Projekt „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach” realizowany jest na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, a współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego głównym celem jest przełamanie stereotypowego postrzegania pracy zdalnej i promowanie idei pracy na odległość, jako korzystnego i efektywnego sposobu zatrudnienia w firmie.

W ramach projektu na terenie całej Polski zostaną przeprowadzone dofinansowane szkolenia, w których weźmie udział co najmniej 2000 właścicieli i pracowników mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz świadczone będą usługi doradcze. Eksperci i specjaliści przedstawią:

• ogólne informacje o alternatywnych formach zatrudnienia – telepracy;
• możliwości wdrożenia telepracy w firmie;
• sposoby pozyskiwania źródeł finansowania inwestycji związanych z wdrożeniem telepracy;
• zagadnienia: prawne, kadrowe, psychologiczne oraz z zakresu BHP.

d3vuxy0

„Nasze działania szkoleniowe i doradcze mają na celu promowanie i edukowanie rodaków w zakresie telepracy, jako nowej formie organizacji zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Wszystkich, którzy chcą dowiedzieć się więcej zapraszamy na szkolenia i na naszą stronę www.telepraca.gov.pl” – mówi Marcin Opas, zarządzający usługą.

Potencjał projektu opartego na szkoleniach potwierdzają wyniki badania, które wskazują, że przedsiębiorcy dostrzegają korzyści wynikające ze szkolenia pracowników. Zdaniem respondentów, mają one pozytywny wpływ na indywidualny rozwój zatrudnionych osób (48,6%), dzięki czemu wzrasta konkurencyjność firmy (34,9%). Największą zaletą szkoleń, którą wskazali zapytani jest wzrost kwalifikacji i kompetencji zawodowych pracowników.

Więcej informacji na temat projektu „Telepraca – nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach” i przebiegu szkoleń dostępnych jest na stronie www.telepraca.gov.pl lub w biurze projektu przy ul. Marconich 9/19 w Warszawie, tel. 22 642 58 72, telepraca@firma2000.pl

d3vuxy0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vuxy0