Ile zapłacimy za bilet na Pendolino?
Od grudnia będziemy jeździć pendolino. Średnia cena biletu nie będzie
odbiegać od tej, jaką płacimy teraz w ekspresach InterCity, zapowiada "Rzeczpospolita".
10.09.2014 | aktual.: 10.09.2014 09:22
Od grudnia będziemy jeździć Pendolino. Średnia cena biletu nie będzie odbiegać od tej, jaką płacimy teraz w ekspresach InterCity, zapowiada "Rzeczpospolita".
Z Warszawy do Krakowa dojedziemy za 127 zł. Podobnej ceny można oczekiwać na trasie do Katowic. Podróż ze stolicy do Gdańska skróci się z 4 godzin i 12 minut do około 3 godzin, a pod koniec 2015 r. nawet do 2 godzin i 37 minut. Po zakończeniu remontu torów między Warszawą a Grodziskiem Mazowieckim pod Wawel dotrzemy w 2 godz. i 12 minut, a więc prawie o godzinę szybciej niż obecnie.
Atrakcyjność Pendolino mają podnieść elastyczne ceny. Bilety kupione z wyprzedzeniem tygodniowym będą tańsze o 20 proc., a kupowane dwa tygodnie wcześniej - nawet o 30 proc. Najniższą stawką będzie 49 zł.
Dodajmy, że po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie składów (dokumenty złożone przez producenta zostały pozytywnie ocenione przez Urząd Transportu Kolejowego), rozpoczną się odbiory technicznie wszystkich 20 pociągów. Zanim jednak pierwszy pasażer będzie mógł do nich wsiąść, każdy skład z osobna musi mieć wyjeżdżone 5 tys. kilometrów, by wykluczyć wszelkie awarie i usterki.
Obecnie Pendolino dopuszczone jest do ruchu z prędkością 160 km/h, a umowa z PKP Intercity określała, że muszą jeździć 250 km/h. Testowo skład Alstomu jechał już u nas ponad 290 km/h.