Sprzedaż i obsługa klienta
W dziale sprzedaży zapadają decyzje, które w dużej mierze wpływają na sukces firmy. Jeśli nie będzie ona w stanie efektywnie sprzedawać oferowanych produktów to nie może liczyć na to, że dłużej utrzyma się na rynku.
Na jego czele stoi odpowiedzialny na ustalenie strategii i planu sprzedaży dyrektor. Szef działu może zarabiać nawet powyżej 30 tys. zł miesięcznie. Naturalnie, najłatwiej o wysokie zarobki jest w największych miastach. Także tam na najlepsze pensje mogą liczyć specjaliści, menedżerowie i kierownicy.
Aby dorównać miesięcznej pensji dyrektora sprzedaży, zwykły pracownik call center musi pracować przynajmniej nieco ponad rok. Na najniższych stanowiskach sprzedażowych oferowane zarobki nie przekraczają bowiem 3 tys. zł brutto, a czasem jest to nawet dwukrotnie mniej.
Praca w sprzedaży, choć na stanowiskach specjalistycznych jest bardzo dobrze płatna, stanowi bardzo ciężki kawałek chleba. Sektorowi temu towarzyszy najwyższa na rynku rotacja pracowników. Aby efektywnie pracować w handlu potrzebna jest przebojowość, łatwość w nawiązywaniu kontaktów i bezkompromisowość.
Dyrektor ds. sprzedaży: 7-35 tys. zł
Menedżer ds. sprzedaży/obsługi klienta: 6-16 tys. zł
Kierownik ds. kluczowych klientów: 4-12 tys. zł
Specjalista ds. sprzedaży/obsługi klienta: 2,5-8,5 tys. zł
Telemarketer/pracownik call center: 1,6-3 tys. zł