Marketing
Reklama i promocja – tak w skrócie można określić obowiązki pracowników działu marketingu. Dbają oni do dobry wizerunek zarówno całej firmy, jak i oferowanych produktów. Odpowiadają także za kontakty z mediami oraz reagują w razie wystąpienia sytuacji kryzysowych.
Mimo, że w firmach obowiązki marketingowców są podobne to w kwestii zarobków gołym okiem widać duże zróżnicowanie. Najsłabiej wynagradzani kierownicy mogą dostawać pensje nawet czterokrotnie niższe niż ci najlepiej uposażeni.
Powodów do zmartwień nie mają także specjaliści ds. PR czy marketingu. Nawet w małych firmach ich zarobki przeważnie przekraczają średnią krajową. W niewielu przypadku są niższe, ale jest to zwykle minimalna różnica.
Menedżer/Kierownik ds. marketingu/PR: 5-22 tys. zł
Specjalista ds. marketingu/PR: 3,5-11 tys. zł
Asystent ds. marketingu/PR: 1,8-4 tys. zł