Trwa ładowanie...
d4fqguv

Inflacja w listopadzie 2,7 proc. rdr; mdm ceny wzrosły o 0,1 proc. - GUS

14.12. Warszawa (PAP) - Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie wzrosły o 2,7 proc. w stosunku do listopada 2009 roku, a w porównaniu z październikiem wzrosły o 0,1 proc....

d4fqguv
d4fqguv

14.12. Warszawa (PAP) - Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w listopadzie wzrosły o 2,7 proc. w stosunku do listopada 2009 roku, a w porównaniu z październikiem wzrosły o 0,1 proc. - podał we wtorek Główny Urząd Statystyczny.

Ekonomiści ankietowani przez PAP szacowali, że w ujęciu dwunastomiesięcznym ceny towarów i usług wzrosły w listopadzie o 2,9 proc., natomiast w porównaniu z poprzednim miesiącem wzrosły o 0,3 proc.

Poniżej poszczególne składniki wskaźnika inflacji w październiku i w listopadzie w ujęciu rocznym i miesięcznym:

WAGI XI 2010 X 2010
PROC. wobec wobec
XI 2009 X 2010 X 2009 IX 2010
.
.
INFLACJA OGÓŁEM 2,7 0,1 2,8 0,5
.
ŻYWNOŚĆ, NAPOJE
ALKOHOL I WYR.TYT. 24,1 4,2 0,3 4,5 0,9
.
żywność i napoje 4,3 0,2 4,8 1,0
bezalkoholowe
w tym żywność 4,7 0,2 5,3 1,1
alkohol 5,7 3,8 0,6 3,3 0,2
i wyr. tyt.
.
ODZIEŻ I OBUWIE 5,1 -3,0 0,0 -3,0 1,7
.
MIESZKANIE 5,2 3,6 0,2 3,5 0,5
.
użytkowanie mieszk.
i nośniki energii 4,3 0,2 4,2 0,6
.
w tym nośniki energii 5,2 0,3 5,0 1,0
.
wyposażenie mieszkania
i prowadzenie gosp.
domowego 0,7 0,1 0,8 0,1
.
ZDROWIE 5,1 2,9 0,1 3,0 0,1
.
TRANSPORT 9,2 3,7 -0,2 4,9 0,3
.
w tym paliwa do prywatnych
środków transportu 7,2 0,3 9,5 0,6


pozostałe wagi:
.
ŁĄCZNOŚĆ 4,7 -1,2 0,0 -1,6 -0,1
REKREACJA I KULTURA 7,7 -1,1 -0,2 -1,0 -0,6
EDUKACJA 1,2 2,4 0,1 2,4 0,6
RESTAURACJE I HOTELE 6,7 2,9 0,3 2,9 0,2
INNE TOWARY I USŁUGI 5,2 1,7 0,1 1,6 0,2
.

(PAP)

nik/

d4fqguv
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fqguv

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj