InPost dostarczył 16 mln przesyłek e‑commerce w I‑V br., liczy na dalsze wzrosty

Warszawa, 22.06.2016 (ISBnews) - InPost zrealizował 16 mln przesyłek dla sektora e-commerce od stycznia do maja br. Najpopularniejszym sposobem dostarczenia nadal jest Paczkomat InPost, ale wolumen usług kurierskich rośnie niemal równie szybko  - o ponad 70% r/r. W czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć, a liczba przesyłek paczkomatowych powinna utrzymać stabilny przyrost, podał InPost.

22.06.2016 | aktual.: 22.06.2016 14:20

Dostawy do Paczkomatów w pierwszych pięciu miesiącach zyskały 78,6% w porównaniu do takiego samego okresu roku ubiegłego. Z kolei nowość w ofercie Grupy InPost - usługi kurierskie, które na koniec czerwca będą obchodzić swoją pierwszą rocznicę funkcjonowania na rynku w okresie styczeń - maj zanotowały wzrost na poziomie 70,6%. InPost podał, że lawinowy przyrost wolumenów usług kurierskich może spowodować, że rok kalendarzowy zakończy się zmianą na pozycji wewnętrznego lidera - przynajmniej w ujęciu miesięcznym.

"Wakacje mogą zmienić zwyczaje klientów w zakresie sposobów realizacji dostaw. Podczas urlopu klienci cały czas kupują przez internet. Z jednej strony, łatwiej i taniej będzie im odebrać paczkę w Paczkomacie, który znajduje się w miejscu zamieszkania. Z drugiej jednak strony w wakacyjnych miejscowościach, w których jeszcze nie ma Paczkomatu, można oczekiwać częstszego korzystania z usług kurierskich. Dlatego w czerwcu i lipcu wzrost przesyłek kurierskich powinien jeszcze przyspieszyć, a liczba przesyłek paczkomatowych powinna utrzymać stabilny przyrost" - czytamy w komunikacie.

Jednak już w sierpniu, gdy zacznie się sezon zakupów szkolnych, klienci powinni więcej zamawiać z dostawą do Paczkomatów, zwłaszcza, że stale rozbudowywana jest ich sieć. Tylko w tym roku pojawi się na rynku polskim 1000 nowych urządzeń i ich liczba wzrośnie do 2600, podano także.

"Z uwagą obserwujemy nasz wewnętrzny wyścig pomiędzy usługami kurierskimi i Paczkomatami. Wynik kuriera InPost pokazuje, jak bardzo rynek potrzebował usługi zintegrowanej. Pozwala ona zamówić wszystkie usługi pod jednym dachem, co znacznie upraszcza pracę sektora e-commerce, choćby z powodu możliwości korzystania z jednego oprogramowania do nadawania i odbierania przesyłek, jednego systemu fakturowania oraz obsługi zwrotów. To jest premiowane przez naszych klientów przenoszeniem do InPost zamówień dotąd realizowanych przez inne firmy kurierskie" - powiedział prezes InPostu Sebastian Anioł, cytowany w komunikacie.

InPost podał, że trzecia z głównych usług dla sektora e-commerce tj. list e-commerce polecony, również notuje dobre wyniki - dynamika wzrostu w pięciu pierwszych miesiącach br. wyniosła 317,5% r/r.

"Jest to doskonała usługa dla najmniejszych przesyłek. Niska cena i dobra jakość przyciągają klientów, którzy szukają korzystnego stosunku ceny do jakości, a nie chcą przepłacać za usługę logistyczną, choćby z tego powodu, że wartość zakupu jest niewielka. Niezależnie od wybranego sposobu dostarczenia przesyłki klienci muszą mieć pewność, że jakość pozostanie na wysokim poziomie. To nasz cel, nad realizacją którego cały czas pracujemy" - podkreślił Anioł.

InPost to spółka z Grupy Integer.pl, notowana na GPW w Warszawie od października 2015 roku.

Grupa kapitałowa Integer.pl to druga co do wielkości w Polsce grupa pocztowa, do której należą największa prywatna poczta - InPost, niezależny operator finansowo-ubezpieczeniowy - Inpost Finanse oraz Paczkomaty InPost. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 roku.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)