Trwa ładowanie...
d156rdr

Internet Group nie widzi ożywienia na rynku reklamy

26.8.Warszawa (PAP)- Internet Group nie odczuwa ożywienia w reklamie, które wskazywałoby na możliwość odbicia na rynku już pod koniec 2009 roku. Zdaniem przedstawicieli spółki,...

d156rdr
d156rdr

26.8.Warszawa (PAP)- Internet Group nie odczuwa ożywienia w reklamie, które wskazywałoby na możliwość odbicia na rynku już pod koniec 2009 roku. Zdaniem przedstawicieli spółki, rynek reklamowy zacznie rosnąć dopiero na przełomie 2010 i 2011 roku, a do poziomu z końca 2008 roku dojdzie w 2012 roku.

Według szacunków CR Media Consulting, spółki zależnej Internet Group, w 2008 roku przychody reklamowe mediów zwiększyły się rdr o 10,5 proc. do 7,46 mld zł.

"Ożywienia jeszcze nie widać, żeby można powiedzieć, że w końcu roku nastąpi odbicie na rynku reklamowym. Rynek dopiero zacznie się wznosić na przełomie 2010 i 2011 roku. Poziom z 2008 roku osiągniemy w 2012 roku" - powiedział na konferencji prasowej prezes Internet Group Ryszard Wojciechowski.

CR Media szacują, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto zmniejszyły się w II kw. 2009 roku o 20,9 proc. rdr, a w całym pierwszym półroczu spadek wyniósł 16,6 proc. W IV kw. powinno jednak nastąpić istotne ograniczenie tendencji spadkowej.

d156rdr

Zdaniem CR Media po raz pierwszy w historii polskiego rynku spadły wydatki na reklamę internetową zarówno w drugim kwartale 2009 roku, jak i w całym pierwszym półroczu. Przychody witryn z emisji reklamy graficznej zmniejszyły się w drugim kwartale o 6,9 proc. i pomimo wzrostu zanotowanego w pierwszym kwartale, w całym półroczu przychody te spadły o 2,1 proc.

Spadek rynku reklamowego był według przedstawicieli Internet Group głównym powodem pogorszenia się wyników spółki.

"Największy wpływ na nasze wyniki miała katastrofa na rynku reklamowym" - powiedział Rafał Rzeźny, dyrektor finansowy spółki.

W pierwszym półroczu przychody grupy spadły o 33 proc. do 110,2 mln zł, zysk z działalności operacyjnej zmniejszył się o 66 proc. do 2,1 mln zł. Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku grupa odnotowała 2,44 mln zł straty netto wobec 1,19 mln zł zysku netto przed rokiem.

"Trudno prognozować jak zakończy się rok, bo działamy na rynku nieprzewidywalnym. Kilkunastoprocentowy spadek to nie jest dramat dla wielkim firm, ale dramat dla małych" - powiedział prezes Internet Group Ryszard Wojciechowski. (PAP)

epo/ pam/

d156rdr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d156rdr