Konsument vs. bank
Ta 16-letnia batalia została okrzyknięta w Wielkiej Brytanii "sukcesem wszystkich konsumentów". Richard Durkin wytoczył najcięższe działa przeciwko bankowi HSBC, który w jego ocenie "zrujnował jego wiarygodność kredytową".
Sprawa dotyczyła umowy pożyczkowej przy kupnie laptopa. W 1998 r. Richard Durkin kupił na raty w sieci PC World laptopa za 1,5 tys. funtów. Z powodu braków sprzętowych zdecydował się odstąpić od umowy kupna, korzystając z umożliwiającej zwrot klauzuli. Niestety, anulowanie umowy kredytowej nie okazało się już tak łatwe.
Sprawa przeciwko HSBC i sieci PC World ciągnęła się lata i kosztowała - według wyliczeńDurkina - 250 tys. funtów. Sąd najwyższy przyznał rację konsumentowi, ustanawiając w ten sposób precedens dla przyszłych tego typu spraw. Jednak Durkin odniósł przysłowiowe pyrrusowe zwycięstwo, gdyż kwota odszkodowania wyniosła jedynie 80 tys. funtów.