Jak sobota, to... dyskont. Małe sklepy ofiarą zakazu handlu
- W niedzielę małe sklepy mają dzięki zakazowi handlu większe obroty, ale tracą one w pozostałe dni, zwłaszcza w piątki i soboty. Odkąd weszła ustawa o zakazie handlu w niedzielę, obserwujemy gigantyczną akcję marketingową dyskontów, której zadaniem jest przyciągnięcie ludzi właśnie w te dni. Kuszą obietnicą otwartych wszystkich kas czy pełną ofertą pieczywa nawet w piątek i sobotę wieczorem - mówił w programie "Money. To się liczy" Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.
Muszę spytać czy pan wczoraj zakup… Rozwiń
Transkrypcja:
Muszę spytać czy pan wczoraj zakupy
No wczoraj to się nie bardzo dało są taki sklep
Otwierają i wyje między innymi
Lepanto ale tych sklepów tak naprawdę nie ma Nie ma tak dużo
Tam gdzie są właściciel w stanie za ladą to jest tak naprawdę najmniejsze z najmniejszych
Ponieważ
Ogarnięcie tego jedną osobę
Wymaga żeby dostępu naprawdę mały bo
My słuchamy tak naprawdę wszystkie sklepy które noszą przynajmniej do 400 m lub więcej może nie wszystkie ale
Ale ale wiele
Natomiast żeby jedna osoba była w stanie to to poprowadzić to może być naprawdę najmniejszy kilku 10 metrowy
Sklepik
A ten mały sklepy ze skórą na zakazie handlu
No właśnie chyba
Chyba nie do końca
To czy to działa tak
W niedzielę na pewno Obroty rosną tam
Tam gdzie ten sklep jest otwarty
Zatytułuj bo ty nie dyskutujemy No bo to jest Woman ci jedne sklep który jest
Natomiast
One tracą w po
Pozostałe dni ze szczególnym naciskiem na utratę klientów
To piątki i Sabo
Bo ludzie robią duże zakupy w dyskontach to dokładnie szczególnie dyskonta
Przecież zaobserwujemy odkąd dokąd weszła w życie ustawa o handlu w niedzielę
Gigantyczną AGD
Akcje marketingową Tesco
Konto w której zadaniem jest tak naprawdę przyciągnięcie ludzi w piątki
I soboty
Wszyscy słyszeliśmy reklamę które nudzą to
Piosenka Jak sobota to było
Bo mamy większy parking drugi mówi weźmie
Większy koszyk pod ten ten ten pierwszy mówi na zapas
Więcej
Kim był bo mama bo będziemy mieli więcej osób na kasie bo będziemy mieli twoje ulubione pieczywo w piątek wieczorem i tak dalej itd
I tak dalej
Że tak powiem Lider wydatków na reklamę wydał 1:00
Przy połowie bieżącego roku to są ogólnodostępne dane
370000000 zł
Z czego połowę na reklamy w Internecie
Po to
Żeby między innymi przeciągnąć klientów nauczyć
Ten rok jeszcze jest mało istotny
Istotne będzie rok przyszły i kolejne
Kiedy tych niedziel handlowych będzie coraz mniej
I wtedy tak naprawdę
Konsumenci już powinni być wychowani
Że jak w sobotę to tylko do
I to właśnie zaobserwowałem teraz w sobotę bo byłem byłem w hipermarkecie w sobotę
W hipermarkecie było mniej więcej tak jak dzień
Przed Bożym narodzeniem
Znalezienie miejsca do zaparkowania przy każdej kasie kolejki Ala lata 80
Natomiast mój Osiedlowy sklepik który mógłby Mógłby działać w niedzielę
Pusty parking przed przedtem
Telefon był w sobotę
I takie też
Sygnały docierają że owszem w niedzielę
Troszeczkę jest jest lepiej no bo no bo gdzieś ci ludzie przychodzą No bo to
Się skończyło w domu
Co to są impulsy
Głównie
Natomiast tracą w pozostałe dni i te straty są nie do niedostosowania tak no
Przestań zrozumiecie
Czyli podsumowując zakaz handlu miał pomóc a zaszkodził
Można powiedzieć że polska tradycja Bo za każdym razem jak którykolwiek rządzi
Się bierze do
Na prawej pomocy dla Poli
Handlowych to za
Każdym razem
Tracę czy to jest tak że
Tak naprawdę no
Ekonomia gospodarka naturalnie cierpię
Jutro zostanie natychmiast wypełniona
Z drugiej strony musimy sobie zdać sprawę że no nie ma sytuacji
Takiej że zamknięty
Zamknięty sklep będzie przynosił przychody
Że zamknięcie
Stepów powoduje wzrost
Podobno bo tak nie jest
Więc w tym momencie jeżeli
Typowy powstanie Luca Kto się będzie chciał wypełnić