Promocje"Jak za komuny, prawda?". Byliśmy w zamykanym sklepie Tesco

"Jak za komuny, prawda?". Byliśmy w zamykanym sklepie Tesco

Jeśli chcesz zobaczyć, jak wyglądały sklepy w socjalizmie, koniecznie wybierzcie się do jednego z zamykanych sklepów sieci Tesco. Półki prawie puste, towarów niewiele. Ale można skorzystać z niezłych promocji wyprzedażowych. Tylko czy warto?

Zamykany sklep Tesco, Warszawa, ul. Młynarska
Zamykany sklep Tesco, Warszawa, ul. Młynarska
Źródło zdjęć: © money.pl
Konrad Bagiński

Sklep Tesco przy ul. Młynarskiej w Warszawie to jeden z punktów przeznaczonych do rychłej likwidacji. Będzie działało do przyszłej środy - 20 października. Takich sklepów w Polsce jest jeszcze sporo, wszystkie zostaną zamknięte do 31 października.

Tesco nie radziło sobie w Polsce i zostało przejęte przez Netto. Większość sklepów będzie działała pod nowym szyldem. Brytyjską markę zastąpi niemiecka. A to oznacza, że całe zapasy sklepu i jego wyposażenie są na sprzedaż. I to w krótkim czasie - są więc niezłe promocje.

- Przykry widok, prawda? - zagaduje mnie jedna z klientek. - Jak ktoś sobie chce przypomnieć, jak wyglądały sklepy za komuny, to powinien tu przyjść - dodaje. Faktycznie, większość półek jest pusta, a zawartość pozostałych dość eklektyczna.

Tesco wycofuje się z Polski. "Przed siecią Netto ogromne wyzwanie i ciężka praca"

Są zeszyty do religii po 90 groszy, są pieluszki w niektórych rozmiarach. Można też kupić ladę chłodniczą albo automatyczną krajalnicę. To nie żart - na części wyposażenia są ceny. Lada kosztuje 2000 złotych, krajalnica 1250 złotych. Spore wrażenie robią ceny na kasach. Kasa bez drukarki fiskalnej, monitora i terminala kosztuje niewiele - 495 złotych.

W zamykanym Tesco przecenione jest wszystko oprócz świeżej żywności. Promocji nie ma na mięso, warzywa, jaja, nabiał czy część mrożonek (bo np. lody są przecenione i to o jedną czwartą). Wszystkie produkty przemysłowe i paczkowana żywność są tańsze o przynajmniej 15-20 proc. Upusty sięgają 50 proc. Jeśli ktoś chce skorzystać, powinien się pospieszyć, bo towaru ubywa w oczach.

Promocje w zamykanym Tesco? Sporo, ale towaru niewiele

Praktycznie nie ma już kosmetyków, zostały jedynie szczoteczki do zębów i kilka butelek płynów i żeli do mycia. Wśród młodszych klientów sporą popularnością cieszą się przecenione prezerwatywy (- 40 proc.). Kilka półek dalej za grosze można kupić artykuły szkolne i biurowe. Zostało trochę chemii domowej, ale mimo przecen ceny proszków i żeli do prania nie porywają - w hipermarketach da się je kupić w podobnych cenach albo taniej.

Zostało jeszcze całkiem sporo piwa (przecenione o 20-30 proc.), wina i kolorowych alkoholi. Ceny piwa są bardzo atrakcyjne - przynajmniej o złotówkę niższe niż w innych sklepach, nawet uwzględniając promocje. Piwo dostanie się już tylko w temperaturze pokojowej - na naszych oczach ze sklepu zniknęła ostatnia lodówka browarniczego koncernu. Nie ma już papierosów i innych wyrobów tytoniowych.

  • Również 1250 zł kosztuje profesjonalna krajalnica
  • W sklepie nie kupimy już zimnego piwa. Ostatnia lodówka zniknęła na naszych oczach
  • Zamykany sklep Tesco, Warszawa, ul. Młynarska
  • Na wyprzedaży można kupić też... kasę. Bez kasy fiskalnej, monitora i drukarki. Cena: 495 zł
  • Kupić można dużą ladę chłodniczą. Cena wydaje się atrakcyjna, ale sprzęt może być dość zużyty
  • W sklepie zostało jeszcze sporo kawy, ale wybór jest ograniczony
  • 1250 zł za sklepową zamrażarkę to świetna cena. Sprzęt nie nosi wyraźnych śladów zużycia
  • Pieluch jest niewiele i zostały tylko niektóre rozmiary
  • Jest za to sporo słoiczków dla małych dzieci w bardzo atrakcyjnych cenach
  • Towary szybko znikają z półek
[1/10] Również 1250 zł kosztuje profesjonalna krajalnicaŹródło zdjęć: © money.pl | money.pl

O 15 proc. przeceniona jest kawa, podczas naszej wizyty było jej jeszcze sporo, ale zostały tylko niektóre marki.

Zamykane Tesco powinni odwiedzić rodzice małych dzieci. Żywność w słoiczkach, kaszki i mleko w proszku są przecenione o 40 proc. Można sporo oszczędzić. Nie ma za to większości pieluch - zostały już tylko niektóre rozmiary kilku marek. Pieluchy i kosmetyki dziecięce przeceniono w większości o 25 proc., ale są i takie, których cena spadła niemal o połowę. Cena najbardziej przecenionych pieluch zjechała o 46 proc.

Towarami, które można dostać w najlepszych promocjach, są... środki odstraszające komary. Już po sezonie, więc ich ceny są aż do 70 proc. niższe od regularnych.

Zamykany sklep robi dość przygnębiające wrażenie. Większość klientów wygląda na zaskoczonych. Uważnie oglądają ceny i sprawdzają, czy opłaca się coś kupić. Jest też grupa osób, która wie, czego szuka. Jedni kupują po kilka zgrzewek butelkowanej wody, inni po kilka, kilkanaście opakowań biszkoptów, spore ilości słodyczy.

Piotr i Paweł też przeszedł do historii

Tesco to niejedyna sieć, która właśnie znika z handlowej mapy Polski. Po 31 latach zamknięto wszystkie sklepy "Piotr i Paweł". W tym tygodniu ostatni sklep działający pod wciąż dobrze rozpoznawalnym szyldem przeszedł rebranding na Eurospar - piszą wiadomoscihandlowe.pl.

Serwis przypomina, że sanacja sieci trwała 2,5 roku. W międzyczasie niemal połowa sklepów zniknęła lub sprzedano je w małych transakcjach.

"Co najważniejsze: udało się znaleźć docelowego inwestora. Południowoafrykańska SPAR Group zadeklarowała chęć przejęcia Piotra i Pawła za 1 zł i obietnicę spłaty części długów. SPAR przejął kontrolę nad polską siecią w 2019 r., a w marcu 2020 r. wierzyciele Piotra i Pawła poparli propozycje układowe, zakładające spłatę łącznie 95 mln zł" - czytamy.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (682)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.