Trwa ładowanie...

Jakie czynniki sprzyjają zaangażowaniu?

Zaangażowany pracownik odczuwa satysfakcję z pracy. Staje się również ambasadorem oraz adwokatem firmy, dla której pracuje.

Share
Jakie czynniki sprzyjają zaangażowaniu?
d4fvbfp
Zaangażowany pracownik odczuwa satysfakcję z pracy. Staje się również ambasadorem oraz adwokatem firmy, dla której pracuje. Zaangażowanie to czynnik sprzyjający związaniu się z pracodawcą w dłuższej perspektywie czasowej. W konsekwencji prowadzi do wyższego poziomu usług lub wyższej jakości produktów, a także wyższej wydajności pracy. Te czynniki przyczyniają się do generowania zysków dla firmy.

Elementy sprzyjające zaangażowaniu pracowników

Zdaniem Kevina Kruse i Rudy Karsen, autorów książki WE: How to Increase Performance and Profits Through Full Engagement do trzech najważniejszych czynników wpływających na zaangażowanie pracowników należą:

d4fvbfp

- rozwój – pracownicy potrzebują czuć, że się rozwijają i uczą się nowych rzeczy,
- szacunek – dla pracowników, ich pomysłów i ich pracy,
- zaufanie – zaufanie do menedżerów oraz oraz poczucie bezpieczeństwa co do przyszłości zawodowej.

Jak budować zaangażowanie?

Poziom zaangażowania pracowników jest ważny dla osiągania celów biznesowych firmy. Jednocześnie w wielu organizacjach plasuje się na bardzo niskim pułapie. Panuje przekonanie, że budowanie zaangażowania wymaga dużego nakładu czasu i środków finansowych. Tak jednak nie musi być.

Budowanie zaangażowania to w dużej mierze inny sposób wykorzystywania czasu. Liderzy z ramienia biznesu muszą najpierw zdać sobie sprawę z tego, że o zaangażowanie pracowników trzeba dbać. Po drugie, muszą zacząć na co dzień budować zaangażowanie zespołu. Ważne jest omawianie celów poszczególnych członków zespołu, ale także zespołu jako całości. Menedżerowie mają wiele okazji na interakcję z podwładnymi. I okazje te należy wykorzystywać np. na rozmowy o celach zawodowych pracowników, próby pogodzenia ich z celami biznesowymi, podziękowanie za zrealizowanie projektu. Ważne jest także monitorowanie poziomu zaangażowania zespołu i wyciąganie wniosków z uzyskanych informacji.

Na podstawie: Kevin Kruse, Kruse Group

d4fvbfp

Podziel się opinią

Share
d4fvbfp
d4fvbfp