Jan Kulczyk najbardziej zaufanym przedsiębiorcą w Polsce
Polacy wybrali przedsiębiorcę, któremu ufają najbardziej. Jest nim Jan Kluczyk. Tak wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader's Digest. Kolejne miejsca w rankingu zajęli: Roman Kluska i Zygmunt Solorz-Żak. ...
25.04.2013 | aktual.: 25.04.2013 12:13
Polacy wybrali przedsiębiorcę, któremu ufają najbardziej. Jest nim Jan Kluczyk. Tak wynika z badania European Trusted Brands 2013 przeprowadzonego przez Reader's Digest. Kolejne miejsca w rankingu zajęli: Roman Kluska i Zygmunt Solorz-Żak.
Celem przedsiębiorcy jest raczej zdobywanie jak największych zysków, a nie zaufania. Istnieją jednak tacy biznesmeni, których działalność sprawia, że są darzeni dużym zaufaniem społecznym. Jednym z nich jest Jan Kulczyk - zwycięzca w kategorii Przedsiębiorca w tegorocznym badaniu European Trusted Brands 2013.
To postać znana nie tylko tym, którzy zaczynają dzień od przeglądu dzienników ekonomicznych ? nazwisko tego biznesmena pojawia się w mediach przy okazji podejmowanych przez niego inwestycji, kolejnych rekordowych przychodów czy zdobywania pierwszych miejsc w rankingu najbogatszych Polaków. Już dziesięciokrotnie zajmował pozycję lidera w rankingu tygodnika "Wprost". Jan Kulczyk to jednak nie tylko biznesmen. Jest też doktorem prawa międzynarodowego, uhonorowanym Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. To wszystko powoduje, że w oczach Polaków jest najbardziej zaufaną osobą wśród biznesmenów.
Przedsiębiorcy mawiają, że zaufanie w biznesie to podstawa. Jak widać, zaufanie do biznesu jest równie ważne i procentuje - Jan Kulczyk w głosowaniu uzyskał aż 22 proc. głosów, daleko w tyle zostawiając swoich konkurentów: Jana Kluskę, byłego prezesa Optimus SA, który cieszy się zaufaniem 8 proc. ankietowanych, oraz Zygmunta Solorza-Żaka, właściciela firmy Polkomtel oraz Telewizji Polsat, który zdobył 5 proc. głosów.
- Biznesmeni są w Polsce nieprzerwanie na cenzurowanym. I to nie tylko w opinii publicznej, ale także w mediach i co gorsza - w instytucjach państwowych. Zarzuca się im wiele grzechów; a to niepłacenie podatków w kraju, a to "podejrzane" epizody w biografii, a to monopolizowanie pewnych segmentów rynku (np. informatyzacji urzędów publicznych). Ale wyniki badania European Trusted Brands 2013 dowodzą, że mimo wszystko cieszą się oni większym zaufaniem rodaków niż politycy - komentuje wyniki badania prof. Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w Europie. Jego organizatorem jest Reader's Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufanie do różnych aspektów życia.
Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna trzynasta już edycja badania została przeprowadzona w 12 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Słowenia i Szwajcaria. Wzięło w nim udział 18 314 respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub wywiadów pocztowych. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.