Trwa ładowanie...

Jedziesz jeden przystanek, płacisz za jeden. Łódź testuje system wygodny dla osób, które jeżdżą na krótkich trasach

Łódzki przewoźnik testuje system, w którym pasażerowie płacą tylko za przejechane przystanki. To dobre rozwiązanie dla osób, które mają do pokonania niewielką odległość i nie chcą kasować biletu 20-minutowego za 2,80 zł.

Jedziesz jeden przystanek, płacisz za jeden. Łódź testuje system wygodny dla osób, które jeżdżą na krótkich trasachŹródło: Facebook.com, fot: MPK Łódź
d4jqaih
d4jqaih

Pasażerowie często narzekają, że choć chcą przejechać tyko jeden przystanek tramwajowy czy autobusowy, i tak musza kupować bilet za pełną cenę. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Łodzi testuje właśnie system, w którym płaci się za każdy przejechany przystanek.

Open Payment System, który umożliwia płacenie za przejechanie tylko faktycznie przejechanych przystanków, działa w mieście od września 2017 r. Na początku dostępny był na jednej linii ("10"), a od stycznia skorzystają tez pasażerowie linii 11A i 11B.

Niestety, nie każdy tramwaj linii 10 wyposażony jest w czytnik.

– Po wakacjach natrafienie na tramwaj z funkcjonującym sprawnie systemem graniczy z cudem. Albo przyjeżdża skład bez czytników, albo czytniki nie działają – skarżą się łodzianie w mailach do łodzkiej "Gazety Wyborczej".

d4jqaih

MPK tłumaczy, że to wynik awarii, ale będzie czynić wszystko, by każdy pasażer na liniach objętych programem mógł z niego korzystać.

Tym bardziej, że zainteresowanie wzrasta – zwłaszcza wśród osób, które nie chcą wjeżdżać samochodem do centrum i pozostawiają auto na jakimś większym parkingu przed jego granicami. Nie opłaca się im kasować normalnego biletu, by przejechać trzy przystanki, które dzielą ich od biura.

Minister przedsiębiorczości jeździ do pracy autobusem

Ile pasażer zapłaci za przejazd przystanku?

Aby skorzystać z systemu, trzeba mieć zbliżeniową kartę płatniczą. Pierwszy krok to wybór taryfy (normalna lub ulgowa). Następnie trzeba przyłożyć kartę do terminala biletowego i poczekać na informację, że operacja została przeprowadzono prawidłowo. Od tego momentu nalicza się opłata – wyjaśnia "Gazeta".

d4jqaih

Według taryfy normalnej przejechanie jednego przystanku kosztuje złotówkę. Później jest taniej. Za każdy przystanek od drugiego do siódmego trzeba zapłacić 20 gr. Jadąc dalej: od ósmego do trzynastego – 10 gr, od czternastego do dwudziestego – 8 gr, a każdy kolejny – 6 gr. W taryfie ulgowej te kwoty są o połowę niższe.

Nie ma pewności, czy program się utrzyma

Program realizowany wspólnie z Mennicą Polską i Mastercard. Choć pomysł spodobał się łodzianom, to nie należy zakładać, że z całą pewnością zostanie utrzymany i będzie konsekwentnie wprowadzany w innych pojazdach. Póki co, został przedłużony na kolejny rok, a później MPK i partnerzy zastanowią się, co dalej zrobić.

d4jqaih

– Wprowadzenie systemu tego typu na stałe wiąże się z ogromnymi kosztami. System musi jeszcze być dodatkowo sprawdzony, aby Mennica zdecydowała się na ten krok. Dlatego prowadzone są rozmowy donośnie uruchomienia drugiej linii z OPS, tak jak to wcześniej zapowiadaliśmy – wyjaśnia w rozmowie z łódzką "Gazetą" Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy MPK Łódź.

**Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4jqaih
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4jqaih