Trwa ładowanie...
24-11-2011 13:55

Kampania banerowa z CTR 20% - czy to nadal możliwe?

Można by sądzić, że reklama w Internecie jest już kompletnym produktem. Rynek jest już tak rozwinięty, że skuteczność reklamy nie powinna pozostawiać żadnych wątpliwości. Niestety pośród tak wielu komunikatów marketingowych ciężko jest zdobyć uwagę odbiorcy. Zwłaszcza kiedy emitowanych jest kilka reklam na raz. Jak więc skutecznie reklamować produkty we współczesnym Internecie?

Kampania banerowa z CTR 20% - czy to nadal możliwe?
d44uke8
d44uke8

Można by sądzić, że reklama w Internecie jest już kompletnym produktem. Rynek jest już tak rozwinięty, że skuteczność reklamy nie powinna pozostawiać żadnych wątpliwości. Niestety pośród tak wielu komunikatów marketingowych ciężko jest zdobyć uwagę odbiorcy. Zwłaszcza kiedy emitowanych jest kilka reklam na raz. Jak więc skutecznie reklamować produkty we współczesnym Internecie?

Jednym ze sposobów może być Permission Marketing(PM). Właśnie ta opcja wydaje się być skuteczną drogą trafiania do konsumenckiej świadomości w sieci.

Co cechuje permission marketing? Pozyskanie zgody konsumenta na odbiór treści reklamowych. W pełni świadomie wyrażona zgoda, pozwala wytworzyć pozytywną relację na linii odbiorca-produkt(marka). Właśnie owa dobrowolna interakcja jest główną zaletą tej formy reklamy.

Gdzie można wykorzystać PM?

d44uke8

Do tej pory PM, można było głównie spotkać w newsletterach lub reklamie bluetooth. Istnieje jednak zupełnie nowa forma wykorzystania tej metody. Serwisy oferujące darmowe profity w zamian za kontakt z reklamą. Mogą to być np. usługi telekomunikacyjne.

Do tego typu stron zalicza się zajfon.pl. „Jesteśmy platformą świadczącą swoim użytkownikom darmowe usługi telekomunikacyjne, w zamian za oglądnie reklam”- mówi Zbigniew Smętek, prezes firmy i-Trends Sp. z o.o. „Zajfon.pl, to bardzo innowacyjny produkt. Jesteśmy miejscem gdzie spotykają się dobrowolnie reklamodawcy i konsumenci, a obie strony zyskują. Reklamodawcy emitują swoje reklamy do precyzyjnie targetowanych użytkowników, których obecność jest zagwarantowana w czasie emisji. Internauci zaś mogą za darmo dzwonić lub wysyłać sms-y do wszystkich sieci, bezpośrednio ze strony.”

„Przede wszystkim dajemy gwarancję, że reklama na zajfon.pl, to nie puste emisje, w oddzielnej karcie przeglądarki. Nasi Użytkownicy, w odpowiednim momencie, potwierdzają swoją obecność przy monitorze-co jest bardzo ważne w czasie gdy część reklam trafia w próżnię”.

Według testów przeprowadzonych przez zajfon.pl, na kilku testowych kampaniach udało im się osiągnąć CTR rzędu 30%! Testy polegały na wyświetleniu użytkownikom zwykłej planszy, w którą internauta mógł kliknąć, ale nie musiał. W kliku takich sprawdzianach, wyniki CTR wahały się od 15% do 25%.

d44uke8

Wykonano test porównawczy Zajfon.pl ze stronami o podobnych parametrach. Test wykonała firma zewnętrzna. Wyniki prezentują się następująco:

Wyniki robią wrażenie, zwłaszcza teraz gdy CTR można często podawać w promilach. Dobrowolny kontakt z reklamą, gwarantowany czas kontaktu Internauty z komunikatem, to bardzo duży bonus dla reklamodawcy. Uzupełnione przez odpowiednio atrakcyjną wizualnie i ofertowo reklamę, mogą tylko zaprocentować, w postaci zwiększenia ruchu w biznesie. Platforma zajfon.pl współpracuje zarówno z dużymi sieciami reklamowymi, jak i z indywidualnymi firmami. Emitowała kampanie takich marek jak: Sharp, T-Mobile, ASUS, Empik, Komputronik, Alsen czy Netia.

Permission Marketing odnalazł nowe zastosowanie. Dzięki serwisom takim jak zajfon.pl, zyskują wszystkie strony komunikacji marketingowej. Reklamy emitowane na stronie są czymś pomiędzy spotem TV, a reklamą display. Dodatkowo strona wyświetlana na arenie, poprawia swoje statystyki. Innowacyjny charakter tego rozwiązania sprawia, że marketing internetowy zyskał nowy kanał komunikacji, o rosnącym potencjale.

d44uke8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Wyłączono komentarze

Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.

Paweł Kapusta - Redaktor naczelny WP
Paweł KapustaRedaktor Naczelny WP
d44uke8