Internet LTE bez limitu od Plusa jednak z limitami? Jak z nim jest?

Od dłuższego czasu na forum Plusa rośnie liczba skarg na prędkość działania internetu w ofercie "Internet LTE bez limitu". Klienci skarżą się, że zostali oszukani, a nielimitowaną prędkość mają tylko na papierze. Poszkodowanych ma być tysiące.

Internet LTE bez limitu od Plusa jednak z limitami? Jak z nim jest?
Źródło zdjęć: © Fotolia | Kurhan

12.11.2014 | aktual.: 13.11.2014 10:25

W zeszłym tygodniu napisał do nas jeden z czytelników. W obszernym mailu skarży się na działanie usługi oferowanej przez Plus oraz Cyfrowy Polsat. Jak tłumaczy pan Paweł, we wszystkich dokumentach oraz podczas rozmów z konsultantami, mowa jest o nielimitowanej prędkości dostępu do internetu, nawet po wykorzystaniu cyklicznego pakietu danych. Oczywiście, pod warunkiem że klient jest w zasięgu technologii LTE. Tymczasem, według jego relacji, rzeczywistość mocno odbiega od tego, co zapisane jest w umowie.

- W najdroższym abonamencie prędkość internetu miała w żadnym przypadku nie być ograniczana przez operatora. Miała być maksymalna, jaką klient może uzyskać w danym dniu. Wiadomo jest to internet mobilny, więc raz będzie to 50 Mb/s, a raz 30 Mb/s, bo przykładowo więcej osób korzystało z sieci. Ale generalnie prędkość ma być nieograniczana przez sieć - pisze pan Paweł.

LTE wolne jak żółw

Nasz czytelnik pisze, że zarówno on, jak i wiele innych osób, czuje się oszukane, ponieważ po przekroczeniu pakietu danych operator zakłada limit prędkości. - Na przykład już po przekroczeniu o 15 GB sieć ogranicza prędkość do 10Mb/s, a w kolejnych dniach po przekroczeniu 30 GB nakłada limity 0,5 MB/s, co prawie całkowicie uniemożliwia dostęp do internetu. Wczytywanie się portali trwa wieki - skarży się klient Plusa.

Zauważa także, że po skargach pojawiających się na forum Plusa widać, iż klienci nie wiedzą, dlaczego internet ledwo im działa, kiedy obiecywano super szybki LTE.

Wysłaliśmy zapytanie w tej sprawie do przedstawiciela sieci. Arkadiusz Majewski, z biura prasowego Plus, potwierdza, że oferta Power LTE wprowadzona w czerwcu tego roku to brak limitu danych gdy klient jest w zasięgu LTE. Jednak trzeba zaznaczyć, że dostępnych jest kilka pakietów kosztujących od 29,90 zł do 99,90 zł. Im wyższy abonament, tym wyższa klasa serwisu, a to oznacza lepsze parametry dostępności do sieci, gdy jest ona mocno obciążona.

- W usłudze Power LTE klient ma możliwość korzystania z dostępu do internetu w technologii LTE bez limitu przesyłanych danych, natomiast prędkość łącza po wykorzystaniu "podstawowego limitu transmisji danych", o którym mowa w regulaminie promocji, uzależniona jest od klasy serwisu, miesięcznej opłaty abonamentowej i przeciążenia sieci w lokalizacji, w której się znajduje - komentuje Majewski.

Za dużo ściągają?

Rzecznik Plusa zauważa, że często na forach internetowych klienci publikują informacje o zużyciu danych, które sięga 500 GB, 1 TB, a nawet 3 TB miesięcznie - w przypadku, gdy zaopatrują w internet całe osiedle. To wielokrotne przekroczenie średniego zużycia nawet w sieciach stacjonarnych. To, według raportu firmy Sandvine, w pierwszym półroczu 2014 roku wynosi 20,4 GB.

- Nagromadzenie tego typu użytkowników, tzw. heavy userów, w ramach jednego sektora stacji bazowej mogłoby spowodować, że korzystający z usługi w standardowy sposób, nie mogliby skorzystać z serwisu - tłumaczy Majewski.

Dlatego w celu zapobiegnięcia takim zjawiskom, Plus wprowadzając ofertę Power LTE jednocześnie rozpoczął realizację polityki Fair Usage Policy. W praktyce może to skutkować - chociaż nie musi - obniżeniem prędkości transmisji klientom, przesyłającym znaczne ilości danych. Informacje na ten temat są wpisane do regulaminu usługi. Plus tłumaczy, że stosuje FUP po to, by zapewnić każdemu z użytkowników możliwość korzystania z usługi, niezależnie od obciążenia sieci.

- My stosujemy FUP, a inni operatorzy mają podobne zapisy, np. ograniczają prędkość transmisji danych do "nie więcej niż x kbit/s w przypadku, gdy sposób korzystania z transmisji danych zagraża stabilności funkcjonowania i dostępności sieci dla innych użytkowników". Tego typu adnotacje znajdują się w regulaminie usługi i są potrzebne, gdyż każda sieć - czy to mobilna, czy stacjonarna - ma swoje ograniczenia i pojemność - przekonuje Majewski.

Jesteś niezadowolony? Złóż reklamację

Rzecznik sieci zauważa, że nie mając danych klienta trudno odnieść im się do przypadku pana Pawła. Przypomina, że w zapisach regulaminów była mowa zarówno o nielimitowanej prędkości dostępu do internetu w ramach LTE (nawet po wykorzystaniu cyklicznego pakietu danych), jak i o polityce FUP i jej możliwym wpływie na prędkość transferu danych po wyczerpaniu przez klienta limitu podstawowego.

- Naturalnie, każdy nasz klient ma prawo zwrócić się do nas z reklamacją usługi i w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, bez zwłoki podejmiemy działania mające na celu jej usunięcie i zrekompensowanie uzasadnionej reklamacji - zaznacza przedstawiciel Plusa.

internetinternet moblinycyfrowy polsat
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (227)