Klienci mBanku niezadowoleni z nowego wyglądu serwisu. "Jesteśmy przekonani, że zaakceptują zmiany"

Zmiany były, są i będą, a ludzie potrzebują po prostu czasu, by się do nich przyzwyczaić. Tak można streścić odpowiedź mBanku na pytanie o negatywną reakcję klientów na nowy wygląd serwisu transakcyjnego banku.

Nie wszystkim zmiana wyglądu serwisu transakcyjnego mBanku się spodobała
Źródło zdjęć: © East News
Tomasz Sąsiada

Od niedzieli serwis ten ma nowy kolor tła. Od teraz szarość została zastąpiona czystą bielą. Do tego uproszczony został wygląd przycisków, wprowadzonych też zostało kilka innych kosmetycznych zmian. To jednak wystarczyło, by na facebookowym profilu banku pojawił się szereg negatywnych komentarzy dotyczących tej zmiany.

Tak teraz wygląda serwis transakcyjny mBanku:

Obraz
© mBank/Print Screen | mBank/Print Screen

„Biały interfejs, który narzuciliście użytkownikom, jest masakryczny, o ile funkcje można łatwo odnaleźć, to nie zamierzam wieczorami dostawać oczopląsu, bo wszystko jest białe” – pisze jeden z niezadowolonych ze zmiany klientów.

„Poprzednia wersja strona była naprawdę użyteczna i nie męczyła wzroku. Teraz zaserwowaliście białą lampę z nieczytelnym, tak samo białym jak tło menu” – ocenia inny.

„Nowy interfejs webowy jest straszny. Kontrast razi oczy i nie jestem w stanie z niego korzystać dłużej jak 2 minuty, bo zaczyna mnie boleć głowa. Mam astygmatyzm” – czytamy w kolejnym komentarzu.

Jeszcze inny klient pyta: „Czy będzie kiedyś jakaś opcja (nawet płatna) szybkiego, przejrzystego, intuicyjnego interfejsu (coś a’la 2 wersje do tyłu)? Płaciłbym nawet 50 zł miesięcznie”.

Większość z tych, którym zmiana się nie podoba, przy okazji ocenia na Facebooku cały bank. I daje mu jedną gwiazdkę na pięć możliwych.

Przedstawiciele banku starają się odpisywać i zachęcają do niezrażania się. Z czasem bowiem wszystko się klientom opatrzy. W podobnym tonie wypowiadają się w odpowiedzi na pytania, które im zadaliśmy.

Zobacz też: "Polskie banki wejdą na rynki zachodnie"

„Nie jesteśmy zaskoczeni, że zmiana tła wywołała komentarze. To naturalne, bo użytkownicy przyzwyczajają się do poprzednich wersji serwisu. Dlatego też staramy się nie wprowadzać wizualnych zmian zbyt często a każdą z nich poprzedza długi okres analizy, badań i pracy. Tak było też w tym przypadku. Projektując tło konsultowaliśmy jego wygląd z klientami i otrzymaliśmy pozytywne oceny. Przeanalizowaliśmy ponad 100 tys. komentarzy wyrażonych bezpośrednio w serwisie” – pisze Kinga Wojciechowska-Rulka z wydziału prasowego banku w przysłanym redakcji komentarzu.

„Odświeżanie serwisów to naturalny proces w dzisiejszym internecie. Regularnie przechodzą przez niego klienci wielu marek. Dotyczy to także naszych klientów, bo przecież obecna zmiana nie jest pierwszą, jaką wprowadzamy. Mamy pełną świadomość, że nasz serwis tworzymy dla użytkowników. Dlatego nieustannie badamy i analizujemy ich opinie, testujemy rozwiązania i pytamy o ich przyzwyczajenia i potrzeby. Staramy się, aby przyjazne były nie tylko nasze serwisy ale też proces ich wprowadzania. Dlatego jesteśmy przekonani, że klienci zaakceptują zmianę” - dodaje.

Jak wyjaśnia, to dopiero początek zmian. Bank szykuje się bowiem również do funkcjonalnych usprawnień serwisu. O każdej z nich będzie informować z dużym wyprzedzeniem. Rozłożenie tego procesu na etapy ma być właśnie ukłonem w stronę klientów – tak, by mieli czas na przyzwyczajenie się do poszczególnych zmian.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Niemiecka sieć podbija Polskę. Do końca roku otworzy 6 nowych sklepów
Niemiecka sieć podbija Polskę. Do końca roku otworzy 6 nowych sklepów
Ze sklepów znika gadżet kuchenny. Może być groźny dla zdrowia
Ze sklepów znika gadżet kuchenny. Może być groźny dla zdrowia
Niewielkie kwoty, duże problemy. Te przelewy też sprawdza skarbówka
Niewielkie kwoty, duże problemy. Te przelewy też sprawdza skarbówka
Sprzątanie w weekend o połowę droższe. Oto ceny przed świętami
Sprzątanie w weekend o połowę droższe. Oto ceny przed świętami
Zamykają sklep i centrum logistyczne. 100 osób w USA straci pracę
Zamykają sklep i centrum logistyczne. 100 osób w USA straci pracę
Zmiany w PSZOK-u. Zimą nie oddamy tych odpadów
Zmiany w PSZOK-u. Zimą nie oddamy tych odpadów
Nie tylko Warszawa. Dino ma zadebiutować w kolejnym mieście
Nie tylko Warszawa. Dino ma zadebiutować w kolejnym mieście
"Dziwnie" zachowywał się na dworcu. Dostał 500 zł mandatu
"Dziwnie" zachowywał się na dworcu. Dostał 500 zł mandatu
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Kupiłeś nowy telewizor? Musisz go zgłosić. Po tym czasie 800 zł kary
Szukają pracowników na święta. Płacą 700 zł za godzinę
Szukają pracowników na święta. Płacą 700 zł za godzinę
Donald Tusk robił tutaj zakupy. Tak zmieniły się ceny w niecały rok
Donald Tusk robił tutaj zakupy. Tak zmieniły się ceny w niecały rok
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?
Światowy gigant zamyka fabrykę. Co z pracownikami?