Klient wrocławskiego Carrefour żąda 3 mln zł odszkodowania
Sąd we Wrocławiu zdecyduje, czy jednemu z klientów Carrefoura zostanie wypłacone 3 mln zł odszkodowania za straty moralne, jakich doznał po zatrzymaniu przez ochroniarzy.
Jeden z klientów robiących zakupy we wrocławskim hipermarkecie Carrefour został zatrzymany i wyprowadzony na zaplecze przez ochroniarzy.
Sąd zwolnił skarżącego klienta opłaty sądowej (w tym wypadku około 80 tys. zł), bo jako rencista ma dochód miesięczny 420 zł na rękę, i przydzielił mu adwokata z urzędu. Adwokat podkreślił, że ochroniarze działali w sposób nieuzasadniony, bezprawnie zatrzymali i przeszukali poszkodowanego, czym naruszyli jego dobra osobiste.
Carrefour nie czuje się winny, bo klient dobrowolnie poszedł z ochroniarzami i z własnej woli okazał zakupy. Ochroniarze na monitorach zauważyli, że ekspedientka z działu mięsnego poza stoiskiem nakleja kod kreskowy na towar w koszyczku klienta, wyjaśnił Carrefour. Zaintrygowało ich to, bo powinna była to zrobić tuż po zważeniu. Kobieta wyjaśniła, że kod z kiełbasy klienta spadł na ziemię. Wyszła więc zza lady, podniosła go i przykleiła na towar w koszyczku.
Handel-Net.pl