Kolejny serial promocyjny IKEI. Żmijewski, Kuna i Gąsowski będą reklamować meble
W krótkim serialu komediowym, promującym szwedzką sieć, wystąpią m.in. Artur Żmijewski, Izabela Kuna i Wojciech Mecwaldowski. To kolejna reklama w formie miniserialu, emitowana w polskiej telewizji.
26.09.2018 | aktual.: 27.09.2018 09:45
"Dom pełen życia" to kontynuacja pierwszego reklamowego miniserialu IKEI, emotowanego w Polsacie jesienią zeszłego roku.
Serial będzie miał dziesięć sześciominutowych odcinków i będzie opowiadał o perypetiach kilku rodzin. Wątki połączy postać pana Gienia - złotej rączki - granego przez Piotra Gąsowskiego.
- W kolejnych odcinkach serialu widzowie mogą poznać inspirujące, kompleksowe i przede wszystkim proste sposoby na rozwiązanie przeszkód, jakie stawia przed nami codzienne życie - mówi Agnieszka Horbaczewska z IKEA Retail w rozmowie z portalem interaktywnie.com.
Reżyserem serialu jest Kristoffer Rus. Za stronę wizualną odpowiada Jan Rus Słomiński, a za produkcję Prime Film Production („Piąty Stadion”, „Dwoje we Troje”, „Tu się gotuje!”) i agencja Wavemaker Content.
Krótki serial komediowy będzie pretekstem do pokazywania i promowania produktów sieci IKEA, czyli działąnia product placement. Taka forma reklamy coraz częściej jest wykorzystywana przez stacje telewizyjne.
Np. w jednym z sezonów „Twoja twarz brzmi znajomo” w trakcie programu występowały parówki "Berlinki", komentujące na bieżąco to, co się dzieje na scenie.
Podobne zabiegi stosuje się od lat w serialach, reklamując poszczególne marki. Najazdy na kubek z herbatą w „Ojcu Mateuszu”, czy specjalne sceny o wizytach w Banku Pocztowym. Albo "Rodzinka PL", gdy całe odcinki kręcone były po to, by zareklamować uroki jednego województwa czy notoryczne zakupy pani domu w upadłej niedawno Almie.
Zdarzały się nawet seriale w TVP sponsorowane przez NBP, które miały zwiększać wiedzę ekonomiczną społeczeństwa.