Kołobrzeg/ Kontrakt na budowę promu pasażersko-towarowego podpisany (krótka)
Stocznia Szczecińska należąca do grupy kapitałowej Mars, wybuduje prom pasażersko - towarowy, który ma kursować na linii Świnoujście - Ystad. Kontrakt w tej sprawie podpisali w środę w Kołobrzegu przedstawiciele władz Polskiej Żeglugi Bałtyckiej oraz stoczni.
08.03.2017 13:20
"Po ciężkich negocjacjach udało się w końcu wypracować pierwszy kontrakt armatorski na budowę promu, który wpisuje się w naszą politykę odbudowy pozycji na Morzu Bałtyckim oraz pozycji stoczniowej na rynku światowym. Realizujemy krok po kroku te założenia. Dla nas najważniejsze jest, by stworzyć rozwiązania rokujące na przyszłość. Przed nami kolejne inwestycje. Jednym z głównych priorytetów rządu jest odbudowa przemysłu stoczniowego oraz żeglugi bałtyckiej" - powiedział Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marek Gróbarczyk.
Kontrakt na budowę promu podpisał inwestor, którego reprezentował prezes spółki Polska Żegluga Bałtycka (PŻB) Piotr Redmerski i członek zarządu Andrzej Wróblewski, oraz prezes spółki Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie Marek Różalski, należącej do grupy kapitałowej Mars wraz z członkiem zarządu Mariuszem Ronewiczem.
List intencyjny dotyczący budowy przez polskie stocznie dwóch promów pasażersko-samochodowych dla PŻB został podpisany w czerwcu 2016 r. podczas 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego. Zgodnie z zapowiedziami pierwsza jednostka ma być gotowa w 2019 r.
Porozumienie podpisali uczestnicy konsorcjum, które ma zbudować promy: Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego SA, Stocznia Remontowa "NAUTA" SA, Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA oraz Szczeciński Park Przemysłowy Sp. z o.o., działający na terenach po byłej stoczni w Szczecinie. List podpisały także Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz PKO Bank Polski SA, które mają finansować budowę statków.