Koniec abonamentu i reklam?
Zamiast abonamentu pieniądze z budżetu państwa. Warunek jeden: mniej reklam w TVP, dzięki czemu zyskają stacje komercyjne. "Puls Biznesu" pisze, że rząd wyciąga rękę do telewizji publicznej.
26.06.2012 | aktual.: 26.06.2012 08:04
Jak przypomina gazeta, rząd zapowiada zmiany w finansowaniu mediów publicznych i już w sierpniu projekt nowej ustawy może trafić do sejmu. A reforma jest potrzebna, bo TVP i Polskie Radio coraz mocniej się zadłużają. Tylko ten rok dla telewizji to minus 60 mln zł, a dla PR minus 25 mln zł.
Zastanawiając się nad słowami premiera Donalda Tusk "Puls Biznesu" domniemuje, że nowe przepisy ograniczą komercyjną działalność telewizji, która w zeszłym roku z reklam i sponsoringu zarobiła 1,2 mld zł. Całkowita rezygnacja z reklam jest mało prawdopodobna, ale zmniejszenie jej liczby rozważa nawet prezes TVP oraz członkowie KRRiT.
Wątpliwości, czy uda się napisać nowe prawo, mają nadawcy komercyjni. Jednak ich zdaniem pomysł na ograniczenie reklam w TVP i większe wpływy z budżetu są jednak dobrym rozwiązaniem. Zdaniem wypowiadającego się dla "PB" prezesa TV Puls Dariusza Dąbskiego będzie to mieć pozytywny wpływ na rynek, który czeka cyfrowa rewolucja, a co za tym idzie - wzrost konkurencji.
Wirtualna Polska/"Puls Biznesu"