Koniec prac przy S7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn

Wykonawca drogi ekspresowej nr 7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn zakończył prace budowlane. Jak tylko zakończą się procedury odbioru droga zostanie oddana do dyspozycji kierowców - poinformował PAP rzecznik olsztyńskiej GDDKiA Karol Głębocki.

Koniec prac przy S7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn
Źródło zdjęć: © ABDELHAK SENNA / AFP

16.07.2012 | aktual.: 16.07.2012 16:05

W przesłanym PAP komunikacie Głębocki poinformował, że wykonawca zakończył prace w terminie i zgłosił gotowość drogi do odbioru.

- Od tego momentu rozpoczną się procedury związane z uzyskiwaniem zezwolenia na użytkowanie, które wydaje Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Równolegle Laboratorium Drogowe wykonywać będzie ostatnie badania sprawdzające jakość wybudowanej drogi. Procedury związane z uzyskiwaniem zezwolenia na użytkowanie potrwają ok. miesiąca. W tym czasie, kolejne fragmenty trasy będą sukcesywnie udostępniane kierowcom, którzy już teraz jeżdżą jedną jezdnią nowej drogi - poinformował Głębocki.

Nowa trasa drogi ekspresowej S7 na odcinku Pasłęk-Miłomłyn przebiega w korytarzu "starej" drogi krajowej nr 7 lub w niedalekiej od niej odległości.

Koszt przebudowania "siódemki" od Pasłęka do Miłomłyna - to niespełna 37 km - wyniósł ponad 1 mld zł. Oprócz wykonania dwujezdniowej drogi ekspresowej inwestycja obejmowała ponadto budowę dróg gospodarczych i serwisowych, trzech węzłów (Pasłęk Południe, Marzewo, Małdyty), obiektów umożliwiających przejazd pod drogą S7 oraz przygotowanie terenu pod miejsca obsługi podróżnych.

Wykonawcą modernizacji tej drogi było konsorcjum firm Strabag i Hermann Kirchner.

Głębocki podał, że w celu wykonania robót na całym odcinku "należało m.in.: przewieźć 25 mln ton różnych materiałów, wbudować 730 tys. ton mas bitumicznych i wykonać 500 km kolumn wzmacniających podłoża".

Droga ekspresowa S7 znajduje się w sieci europejskich korytarzy transportowych TEN-T. Stanowi połączenie między Gdańskiem, Warszawą, Krakowem i przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Przez województwo warmińsko-mazurskie przechodzi 155 km tej trasy, w całości przewidziane do przebudowy do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej.

Do tej pory w standardzie drogi ekspresowej w warmińsko-mazurskim wykonano ponad 4 km obwodnicy Elbląga (2007 rok ) oraz 14 km na odcinku Elbląg - Pasłęk (2011 rok). Łącznie z kończonym obecnie odcinkiem kierowcy będą mieli do dyspozycji prawie 55 km dwujezdniowej drogi ekspresowej S7. Standard ten uzyska w listopadzie br. również ponad 31-km odcinek trasy od Olsztynka do Nidzicy.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)