Koniec wojny cenowej na polskim rynku wódki?
Pogłoski o podwyżkach cen trzech największych producentów branży alkoholowej pojawiały się od dłuższego czasu. W sklepach pojawiają się właśnie droższe alkohole lidera krajowego rynku Stock Polska. Inni za chwilę pójdą w jego ślady - informuje "Parkiet".
23.07.2011 | aktual.: 23.07.2011 11:07
Produkowana przez Stock Polska i najpopularniejsza wódka w Polsce - Czysta de Luxe - na półkach sklepowych będzie droższa o ok. 2 proc. "Z uwagi na utrzymujące się wysokie ceny surowców i wzrost innych kosztów produkcji jesteśmy zmuszeni podnosić ceny" - mówi Marek Malinowski, prezes Stock Polska.
"Stock zdecydował się na podniesienie cen, ponieważ strategia oparta na ostrej walce o rynek, którą realizował przez ostanie dwa, trzy lata, przestała już przynosić efekty" - ujawnia osoba związana z branżą.
Na ruch lidera czekała cała branża. W przyszłym miesiącu ceny może podnieść polsko-francuska grupa Belvedere, natomiast na przełomie sierpnia i września 2011 r. zrobi to CEDC. Żadna z tych firm nie komentuje zmian cen.
Wojna cenowa nie uratowała polskiego rynku wódki przed kryzysem. GUS podaje, że tylko w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku sprzedaż była o niemal 5 proc. niższa niż rok wcześniej. Jeszcze szybciej malała ostatnio wartość rynku. Firma Nielsen podaje, że od czerwca 2010 r. do maja 2011 r. Polacy wydali na wódkę ok. 9,7 mld zł, o ponad 8 proc. mniej niż rok wcześniej.