Konsorcja Salini i Astaldi mają najtańsze oferty na odcinki S8 pod Warszawą

Warszawa, 04.06.2014 (ISBnews) - Konsorcjum z Salini Polska jako liderem złożyło najtańszą ofertę, wartą 331,61 mln zł brutto, na realizację Zadania I w ramach budowy drogi...

04.06.2014 15:32

Warszawa, 04.06.2014 (ISBnews) - Konsorcjum z Salini Polska jako liderem złożyło najtańszą ofertę, wartą 331,61 mln zł brutto, na realizację Zadania I w ramach budowy drogi ekspresowej S8 pod Warszawą. Najtańszą ofertę na Zadanie II dla tego projektu, wartą 405,89 mln zł, złożyło konsorcjum Astaldi i PBDiM z Mińska Mazowieckiego, podał warszawski oddział GDDKiA. Cena jest jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty.

Zadanie I obejmuje projekt i budowę drogi S8 na odcinku I węzeł Marki (bez węzła) - węzeł Kobyłka, a Zadanie II - projekt i budowę drogi S8 na odcinku II węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł Radzymin Płd.

W Zadaniu I druga najtańsza oferta należała do konsorcjum Mirbidu i PBDiM Erbedim (398,71 mln zł brutto). Oferty złożył też Budimex (551,66 mln zł), Strabag (430,22 mln zł), Dragados (434,71 mln zł) i Metrostav (559,15 mln zł).

W Zadaniu II druga najtańsza oferta należała do Heilit+Woerner (407,16 mln zł brutto). Oferty złożyło też konsorcjum PUT Intercor (620,58 mln zł), konsorcjum Porr (504,77 mln zł) i konsorcjum Mostostalu Kraków i Ferrovial Agroman (490,74 mln zł).

Zamawiający zamierzał przeznaczyć na zadania odpowiednio: 472,72 mln zł i 447,18 mln zł brutto.

Oba zadania obejmują m.in. budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową, budowę dróg obsługujących tereny przyległe do projektowanego pasa drogowego, budowę obiektów inżynierskich, chodników, ścieżek rowerowych oraz urządzeń ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne i przejścia dla zwierząt. Zadanie I zakłada także budowę obwodu utrzymania drogi (OUD).

Cała droga ekspresowa S8 prowadzi z Wrocławia do Białegostoku, przez Sieradz, Piotrków Trybunalski i Warszawę. Odcinek Marki - Radzymin jest fragmentem połączenia Warszawy z Białymstokiem, usprawni także komunikację w aglomeracji warszawskiej, komunikując stolicę z Markami, Zielonką, Kobyłką i Wołominem.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)