Trwa ładowanie...

Koronawirus odwołał wiele wyjazdów. Odzyskanie pieniędzy okazało się trudne

Odwołane loty, brak możliwości skorzystania z hotelu, to podstawowe problemy, z jakimi mierzą się klienci - wylicza Europejskie Centrum Konsumentów. Zaznacza też, że często odzyskanie pieniędzy okazywało się trudne.

Koronawirus odwołał wiele wyjazdów. Odzyskanie pieniędzy okazało się trudneŹródło: Flickr
d4345rd
d4345rd

Utrudnianie złożenia formularza z wnioskiem o zwrot za rezerwację, lub odwołany lot, czy też zwlekanie ze zwrotem za hotel - takie skargi masowo spływają do Europejskiego Centrum Konsumentów, pisze wtorkowa "Rzeczpospolita".

Klienci szukają pomocy w odzyskaniu pieniędzy, które stracili przez pandemię. Do tej pory ze względu na Covid do ECK wpłynęło łącznie 1130 skarg. 3/4 z nich dotyczyło problemów międzynarodowych. Co czwarta natomiast spraw krajowych - wskazuje dziennik powołujący się na raport Centrum.

"Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich, która na co dzień pomaga w pozasądowym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcami mającymi siedziby w UE, Wielkiej Brytanii, Norwegii oraz Islandii, codziennie dostaje około pół tysiąca zgłoszeń konsumenckich w związku z pandemią koronawirusa – Covid-19" - informuje ECK.

d4345rd

Jeśli chodzi o polskich konsumentów, 60 proc. skarg, któretrafiły do Europejskiego Centrum Konsumenckiego dotyczy umów zawartych z włoskim przedsiębiorcą bądź usług realizowanych we Włoszech - najczęściej wyjazdów na narty.

Jak wskazują statystyki Centrum, najwięcej bo ponad 40 proc. zapytań dotyczyło transportu lotniczego. Były to kwestię rezygnacji z lotu przez pasażera oraz odwołania lotu przez linię. Ale również pojawiało się sporo skarg związanych z warunkami rozwiązania umowy oraz odstąpienia od umowy.

d4345rd

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d4345rd
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4345rd