Auta nie wystarczy kupić
Kolejną znaczącą częścią kosztu, jakim jest samochód, są naprawy i jego utrzymanie, czyli wymiana oleju, przeglądy, płyny do spryskiwaczy i inne wydatki, które kierowca musi ponosić, by cieszyć się jazdą.
W sumie koszty napraw i serwisu stanowią ok. 9 proc. wszystkich wydatków ponoszonych na samochód.
Przyglądając się pod tym względem poszczególnym krajom, najgorzej wypada Szwecja, gdzie aż 15 proc. wydatków na auto to koszty napraw i utrzymania. To mniej więcej 85 euro. Najtańsza pod tym względem jest Turcja, gdzie serwis samochodu pochłania tylko 28 euro miesięcznie.
To po części efekt kosztów robocizny, które są decydujące przy serwisowaniu czy naprawianiu samochodów. W Szwecji godzinowa stawka jest czterokrotnie wyższa niż w Turcji, stąd też koszt tego typu usług jest znacznie wyższy.