Trwa ładowanie...
d4et6u7
03-12-2014 11:59

KPMG: Rynek win gronowych może rosnąć ilościowo o prawie 7% rocznie

Warszawa, 03.12.2014 (ISBnews) - Kategoria wina gronowego może rosnąć ilościowo w tempie prawie 7% rocznie w ciągu najbliższych 2 lat, wynika z prognoz przebadanych przez KPMG 24 firm z branży. W kategorii win wzmacnianych i wermutów spodziewana jest jednak stagnacja lub spadek.

d4et6u7
d4et6u7

"Wina gronowe były w ostatnich latach prawdziwym odkryciem Polaków. Co ważne, rośnie nie tylko ilość kupowanych win, ale także ich jakość. Mowa nie tylko o drogich, elitarnych fine wines, ale przede wszystkim o zwykłych, codziennych produktach. Konsumpcja na osobę dorosłą na tle innych krajów europejskich jest jednak wciąż bardzo niewielka, pięciokrotnie mniejsza niż w Niemczech czy Wielkiej Brytanii, więc miejsca na wzrost kategorii jest bardzo dużo" - powiedział Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce, cytowany w komunikacie.

W 2013 roku Polacy kupili 142,5 mln l win gronowych (spokojnych i musujących) o wartości 2,6 mld zł - ilościowo o 56% więcej niż w 2004 roku. O połowę wolniej z kolei rozwija się rynek win wzmacnianych i wermutów, który w 2013 roku osiągnął wolumen 30,5 mln l oraz wartość 0,9 mld zł. Na wina przypada już blisko 9% wydatków Polaków na napoje alkoholowe, podkreśla KPMG.

"Jak wynika z badania konsumenckiego, w dyskontach wina kupuje 44% Polaków, podczas gdy w supermarketach - 43%, zaś hipermarketach - 46%. Jednak to dyskonty przejęły aż 46% wolumenu sprzedaży win gronowych, wzmacnianych i wermutów w sklepach. Supermarkety i hipermarkety odpowiadają za 35% sprzedaży. Pozostałe 19% to mali detaliści, w tym sklepy specjalistyczne" - czytamy dalej.

Raport KPMG w Polsce pt. "Rynek napojów alkoholowych w Polsce" powstał na podstawie danych uzyskanych od firm i instytucji badających rynek napojów alkoholowych, instytucji statystycznych, a także przeprowadzonego badania konsumentów i badania firm z tej branży. Badanie konsumenckie zostało zrealizowane w III kw. 2014 roku na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków. Respondenci zostali zapytani o swoje preferencje i zwyczaje związane z konsumpcją i zakupem napojów alkoholowych. W raporcie zostały wykorzystane także dane pozyskane w badaniu przeprowadzonym w III kw. 2014 roku wśród przedstawicieli 24 przedsiębiorstw z branży napojów alkoholowych. W badaniu wzięły udział zarówno duże koncerny, jak również średni i mali producenci.

(ISBnews)

d4et6u7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4et6u7