KrakVet liczy na ok. 140 mln zł przychodów w 2014, wchodzi do Hiszpanii i Włoch

Warszawa, 22.12.2014 (ISBnews) - KrakVet, jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, liczy na ok. 140 mln zł przychodów w 2014 roku, z czego blisko 50% generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomił działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chce rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji, poinformował prezes spółki Marek Batko.

"W ciągu 8 lat istnienia firmy KrakVet wartość rocznej sprzedaży wzrosła blisko 50-krotnie i w 2014 wyniesie ok. 140 mln zł, z czego blisko 50% generowane jest przez sprzedaż za granicą pod marką Zoofast. Uruchomiliśmy działalność w Hiszpanii oraz we Włoszech, a w najbliższym roku chcemy także rozpocząć działalność w Danii, Szwecji i Grecji" - powiedział Batko, cytowany w komunikacie.

Spółka podaje, że wraz z osiągnięciem pozycji lidera na polskim rynku, zainwestowano w rozwiązania i infrastrukturę, które pozwoliły na rozpoczęcie międzynarodowej sprzedaży.

"Internet nie ma granic, tak jak i e-commerce, dlatego stopniowo angażowaliśmy się w handel zagraniczny. W 2010 roku postawiliśmy pierwsze kroki u naszych południowych sąsiadów - w Czechach i na Słowacji powstały wtedy pierwsze sklepy Zoofast. Dzięki temu 2010 rok zamknęliśmy z blisko dwukrotnie większym przychodem ze sprzedaży (25 mln w 2009 i 45 mln w 2010). Poszliśmy więc za ciosem i tę strategię realizujemy do dzisiaj, stopniowo otwierając się na kolejnych europejskich klientów" - dodał prezes KrakVet.

Zaznaczył, że z krakowskiego centrum logistycznego realizuje obecnie średnio 50 tys. zamówień miesięcznie dla ponad 350 tys. klientów w całej Europie.

"Oprócz ekspansji na inne rynki, rozwijamy się także pod kątem produktowym, nie skupiamy się tylko i wyłącznie na dystrybucji. Stworzyliśmy własną markę produktów zoologicznych i sprzedajemy je za pośrednictwem wszystkich naszych sklepów w Europie. Największą popularnością cieszą się produkowane przez nas silikonowe i bentonitowe żwirki dla zwierząt, a także legowiska i przysmaki dla psów" - wymienił Batko.

Z danych Europejskiej Federacji Przemysłu Zoologicznego (European Pet Food Industry Federation) wynika, że w Unii Europejskiej żyje ponad 200 mln zwierząt domowych, a szacowana wartość europejskiego rynku usług i produktów dla zwierząt to blisko 24 mld euro.

"Wchodząc do kolejnych krajów chcemy odgrywać coraz większą rolę na europejskim rynku petbiznesu. Ceny oferowane przez Zoofast w Unii Europejskiej są ok. 10% wyższe od tych, które przedstawiamy polskim klientom. Związane jest to z kosztami logistycznymi, jednakże nie przeszkadza to nam w osiąganiu najniższych cen na rynkach zagranicznych, jednocześnie nie przekraczając punktu rentowności" - podsumował prezes spółki.

KrakVet to jeden z liderów branży zoologicznej w Polsce, firma prowadzi największy zoologiczny sklep internetowy w naszym kraju. Produkty sprzedawane przez polską firmę dostępne są pod marką Zoofast już m.in. we Francji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Belgii, Bułgarii, Rumuni, na Węgrzech oraz Wielkiej Brytanii.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)