Kredyt Bank planuje w '10 pozyskać co najmniej 2,5 tys. nowych klientów MSP (opis)
27.05. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank planuje, że w 2010 roku pozyska co najmniej 2,5 tys. klientów z segmentu małych i średnich firm - poinformował Krzysztof Kokot, wiceprezes...
27.05. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank planuje, że w 2010 roku pozyska co najmniej 2,5 tys. klientów z segmentu małych i średnich firm - poinformował Krzysztof Kokot, wiceprezes banku.
Kredyt Bank zalicza do segmentu MSP firmy o rocznych przychodach od 1 mln zł do 25 mln zł.
"Chcemy pozyskać w tym roku przynajmniej 2,5 tys. klientów. I to raczej klientów bliżej tego górnego ograniczenia" - powiedział Kokot.
"Chcemy koncentrować się na segmencie MSP. Tam widzimy największy potencjał dochodowy" - dodał.
Bank poinformował, że jego celem jest zwiększenie udziału w rynku MSP do ok. 4,5 proc. z około 3 proc. w 2009 roku.
W I kwartale 2010 roku bank pozyskał ponad 500 firm z segmentu MSP.
Kredyt Bank planuje, że jego udział rynkowy w depozytach dla małych i średnich firm wzrośnie w 2013 roku do 5 proc. z 3,5 proc. obecnie. W okresie tym udział na rynku kredytów dla MSP wzrosnąć ma do 3,2 proc. z 1,5 proc.
"Oczekujemy, że nasze saldo depozytowe powinno rosnąć średniorocznie około 15 proc., a w kredytach dynamika ma być dużo większa i wynieść ma 25-26 proc." - powiedział Jerzy Śledziewski, dyrektor zarządzający w Kredyt Banku.
"Chciałbym, aby w tym roku dynamika kredytów dla MSP była większa i wyniosła około 30 proc." - dodał.
Portfel depozytów Kredyt Banku z segmentu MSP wynosi obecnie 2,3 mld zł, a portfel kredytowy 1,1 mld zł.
Obecnie Kredyt Bank ma ponad 14 tys. firm z tego segmentu. (PAP)
seb/ gor/