Kredyt Bank sprzedał w III kwartale kredyty hipoteczne za 735 mln zł (wywiad)
13.10. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank sprzedał w III kwartale kredyty hipoteczne za 735 mln zł, jednak nadal utrzymuje szybszą dynamikę wzrostu depozytów detalicznych niż kredytów....
13.10.2010 | aktual.: 13.10.2010 16:23
13.10. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank sprzedał w III kwartale kredyty hipoteczne za 735 mln zł, jednak nadal utrzymuje szybszą dynamikę wzrostu depozytów detalicznych niż kredytów. Bank w IV kwartale rozpocznie nową kampanię depozytową, dzięki której chce zebrać 600 mln zł netto - poinformował PAP Tomasz Molenda z Kredyt Banku.
W I kwartale bank sprzedał kredyty hipoteczne za 332 mln zł, w drugim kwartale za 945 mln zł, przekraczając w czerwcu 10 proc. udziału w sprzedaży na rynku, a w trzecim kwartale za 735 mln zł.
"Sprzedaż w III kwartale jest niższa niż w II kwartale, bo wówczas mieliśmy mocną kampanię w telewizji. Teraz przygotowaliśmy wsparcie marketingowe obecne przede wszystkim w internecie, dzięki czemu dynamicznie rośnie liczba wniosków składanych on-line. Bank nie włączył się też w intensywną walkę o klienta ceną schodząc z marżami poniżej poziomu rentowności" - powiedział PAP Tomasz Molenda, dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej Kredyt Banku.
Depozyty detaliczne Kredyt Banku pod koniec czerwca 2010 roku wynosiły 15,9 mld zł, czyli były o 14,3 proc. wyższe niż rok wcześniej. Kredyty detaliczne banku w połowie 2010 roku wynosiły 20,2 mld zł, rosnąc rok do roku o 8 proc.
"Nadal utrzymujemy szybszą dynamikę wzrostu depozytów detalicznych niż kredytów. Miesięcznie konwertujemy nawet 20 proc. depozytów na fundusze i programy inwestycyjne z ubezpieczeniem na życie. Do końca III kwartału sprzedaliśmy o 85 proc. więcej produktów inwestycyjnych różnego typu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego" - powiedział Molenda.
"W IV kwartale kontynuować będziemy rozwój naszej oferty produktów inwestycyjnych i ubezpieczeń na życie" - dodał.
W I połowie 2010 roku wartość depozytów klientów indywidualnych Kredyt Banku wzrosła o ponad 1,6 mld zł.
"W III kwartale koncentrowaliśmy się głównie na utrzymaniu bazy depozytowej i jej dochodowości, a także na kredytach gotówkowych i od września na kredytach mieszkaniowych" - powiedział Moledna.
"W końcówce roku będziemy chcieli znów aktywnie wspierać akwizycję depozytów. Wkrótce startujemy z nową kampanią depozytową, dzięki której zamierzamy wzrosnąć o 600 mln zł netto. O tym czy uda się powtórzyć wyniki pierwszego półrocza zadecyduje kampania marketingowa, która rozpoczyna się w najbliższy weekend" - dodał.
Wskaźnik kredytów do depozytów Kredyt Banku po II kwartale 2010 r. wynosił 105,1 proc. Dyrektor poinformował, że wskaźnik nadal pozostaje nieznacznie powyżej 100 proc.
Molenda poinformował, że jednym ze strategicznych produktów banku nadal są konta oszczędnościowe.
"Odnotowujemy tu bardzo duży wzrost portfela, jak i nowych klientów - głównie dzięki kontu oszczędnościowemu +Lokacie Swobodnej+ z codzienną kapitalizacją odsetek. Tu widzimy największą szansę wzrostu" - powiedział Molenda.(PAP)
seb/ jtt/