Trwa ładowanie...
d49rng9

KRRiT: głośność audycji i programów zgodna z rekomendacjami Europejskiej Unii Nadawców

Ośmiu największych nadawców telewizyjnych porozumiało się ws. produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku rekomendowanym przez Europejską Unię Nadawców - poinformowała KRRiT w komunikacie przesłanym w środę do PAP.

Share
d49rng9

Dokument, którego dotyczy porozumienie, ma zostać formalnie podpisany we wrześniu przez Telewizję Polską, Polsat, TVN, ITI Neovision, Telewizję Puls, Eskę TV, Lemon Records oraz TV Spectrum. W komunikacie czytamy, że "nadawcy zobowiązują się w nim do produkowania i emitowania treści audiowizualnych z uwzględnieniem poziomu głośności dźwięku "-23 LUFS" przyjętym na podstawie rekomendacji Europejskiej Unii Nadawców (dokument EBU R128)".

Jak wskazuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji rekomendacje te zostały uwzględnione w Rozporządzeniu KRRiT z 30 czerwca 2011 r. ws. sposobu prowadzenia w programach radiowych i telewizyjnych działalności reklamowej i telesprzedaży.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji wielokrotnie prowadziła monitoringi głośności audycji i wskazywała na uchybienia i konieczne zmiany w obowiązujących przepisach. W komunikacie podkreślono, że 18 grudnia 2012 roku KRRiT dokonała zmian w rozporządzeniu z 30 czerwca 2011 r., które polegały na dostosowaniu polskich przepisów do odpowiednich zaleceń Europejskiej Unii Nadawców i Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego. "Zgodnie z rozporządzeniem poziom głośności reklamy i telesprzedaży, emitowanych w trakcie audycji lub bezpośrednio po niej nie może przekroczyć poziomu głośności tej audycji" - dodano.

KRRiT podkreśla, że porozumienie nadawców telewizyjnych jest dobrowolne, będzie stosowane przez czas nieokreślony i ma charakter otwarty, co oznacza, że mogą do niego przystąpić inni nadawcy. Krajowa Rada na dotychczasowych zasadach będzie prowadziła monitoringi.

d49rng9

Jest to kolejny już akt samoregulacji nadawców w Polsce, bowiem - jak przypomniano w komunikacie - w październiku 2014 r. z inicjatywy KRRiT nadawcy telewizyjni podpisali porozumienie w sprawie zasad rozpowszechniania reklam i wskazań sponsorskich tzw. niezdrowej żywności przy audycjach skierowanych do dzieci poniżej 12 lat, a dostawcy usług na żądanie "Kodeks dobrych praktyk VoD w zakresie ochrony małoletnich".

d49rng9

Podziel się opinią

Share
d49rng9
d49rng9