Suzuki
Suzuki sprzedało w USA niewiele ponad 10 tys. samochodów i półciężarówek w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku fiskalnego. To 3,9 proc. mniej niż w tym samym okresie w 2011 roku. Daje to firmie udział na tym rynku na poziomie 0,2 proc., czyli tyle co nic. Kiepskie wyniki spowodowane są fatalną reputacją samochodów Suzuki za oceanem.
Producent aut ruszył z agresywną kampanią reklamową, oferując ratalną sprzedaż aut z zerowymi odsetkami przez pierwsze 72 miesiące. Większość aut firmy sprzedaje się w cenie ok. 20 tys. dolarów. Prawie wszyscy inni producenci aut sprzedają tanie, paliwooszczędne modele poniżej tej kwoty.
Spółka złożyła wniosek o ochronę przed wierzycielami i poinformowała, że zaprzestaje produkcji aut na rynek amerykański, skupiając się m.in. na motocyklach. Wniosek jeszcze jednak nie został zatwierdzony i przyszłość całej firmy w USA pozostaje niepewna.