Kryzys pomoże szerzej otworzyć się na świat
Skoro eksport na Ukrainę i do Rosji spadł o 25 proc., to trzeba szukać klientów gdzie indziej. Ministerstwo Gospodarki wybrało już 11 krajów - informuje "Puls Biznesu".
18.07.2014 | aktual.: 18.07.2014 22:28
To świetny moment, by zdobyć inne rynki, poszerzyć bazę klientów - zauważa wiceminister Ilona Antoniszyn-Klik.
I tak wśród wytypowanych przez MG państw są: Azerbejdżan, Indie, Indonezja, Mongolia, Malezja, Turkmenistan, Wietnam, Chorwacja, Serbia, Bośnia i Hercegowina oraz Macedonia.
Resort chce zachęcić tamtejsze firmy do kontaktów z polskimi przedsiębiorstwami.
Będą to misje przyjazdowe dla potencjalnych kontrahentów i dziennikarzy z danego kraju - mówi Antoniszyn-Klik.
Ponadto konferencje koncentrujące się na wpieranych branżach połączone z pokazem lub degustacją polskich specjalności eksportowych, czy kampania promocyjna "Made in Poland" poprzez artykuły sponsorowane - wylicza wiceszefowa MG.
Program potrwa pół roku; ministerstwo liczy, że ruszy już we wrześniu.