Kto kupuje polskie produkty?
Na polskość podczas zakupów najmniej zwracają uwagę osoby w średnim i młodszym wieku, mieszkańcy małych miast, uczniowie i studenci.
25.09.2009 11:42
Liczba osób spontanicznie kierujących się polskim pochodzeniem produktów z każdym rokiem się zmienia. Tuż po naszym wejściu do Unii Europejskiej było ich ponad 13%, dziś odsetek ten jest nieco niższy, widać jednak wyraźnie dużą zamianę jakościową profilu zakupowego patrioty. W porównaniu z latami ubiegłymi, na polskość produktów zwracają uwagę w większym stopniu osoby lepiej oceniające swoją sytuację materialną, pochodzące z większych miast, lepiej zarabiające.
Podsumowujące kampanię "Kupuj Nasze.pl - Są powody do dumy" badania TNS OBOP wskazały jak wygląda nasz patriotyzm podczas zakupów oraz do kogo dotarł przekaz akcji. Z rozpoczętą pod koniec marca 2009 roku kampanią zetknęła się blisko połowa Polaków. Dzięki promocji racjonalnego podejścia do kwestii kupowania polskich produktów, z ideą akcji udało się dotrzeć do grup społeczno - zawodowych, które mają największy wpływ na nasze zachowania, na ustanawiane trendy. Hasło "Kupuj Nasze.pl - Są powody do dumy" znane jest dziś wśród ponad 50 proc. kierowników i specjalistów, prywatnych przedsiębiorców, pracowników administracji i usług. Tych, dla których kupowanie polskich produktów nie jest bardzo ważne, będą przekonywać kolejne tego typu inicjatywy, m.in. kampania kierowana do uczniów.
Handel-Net.pl