LG Electronics: Euro 2016 podbiło sprzedaż telewizorów, w II półr. stabilizacja
Warszawa, 05.07.2016 (ISBnews) - Sprzedaż telewizorów w Polsce rosła w maju przed przed rozpoczęciem turnieju Euro 2016 o ok. 10% r/r, poinformował ISBnews HE Category Manager LG Electronics Polska Marcin Kubiszak. Na koniec roku oczekuje jednak stabilnego wyniku rynku w porównaniu do 2015 r.
05.07.2016 | aktual.: 05.07.2016 13:23
"Dynamika majowa rynku to ok. 10%. Wcześniej liczyliśmy na wzrosty sięgające nawet 20% r/r, ale czerwiec nie jest jeszcze zamknięty, a turniej Euro 2016 z udziałem Polaków przyczyniał się do wzrostu sprzedaży TV. Pozostałe miesiące mogą być raczej powrotem do stabilizacji, tak aby na koniec roku sytuacja na rynku była zbliżona do roku poprzedniego lub nieco lepsza. LG ma mocną drugą pozycję na rynku i koncentruje się na walce w segmencie premium i od 55 cali wzwyż" - powiedział ISBnews Kubiszak.
Wskazał, że koncern tworzy nowy segment rynkowy telewizorami OLED, które plasują się wyżej cenowo niż najbardziej zaawansowane LCD LED. Dzięki temu LG umacnia swoją pozycję w segmencie telewizorów premium.
Kubiszak oczekuje wzrostu popularności segmentu 4K w związku z zapowiedziami wprowadzania nowego kontentu przeznaczonego do tej technologii przez chociażby Netflix. Ponadto telewizory te, LG produkuje w swoich polskich zakładach na Europę.
LG Electronics wprowadził na polski rynek najnowszą linię telewizorów OLED TV 4K na 2016. W tegorocznej propozycji dla polskich konsumentów, znalazł się model LG Signature OLED G6 TV oraz serie E6 i B6 z płaskimi i C6 zakrzywionymi ekranami.
"Najnowsze, supercienkie modele LG OLED to ekrany 4K gwarantujące obraz o idealnej czerni, perfekcyjnych kolorach i nieskończonym kontraście - a wszystko to wspierane przez dwa dostępne standardy technologii HDR Dolby Vision i HDR10" - podkreślił Wiesław Kowalczyk, sales & technical training manager LG Polska.
Jak zaznaczył ponadto Kubiszak, docelowo technologia OLED będzie tańsza od LCD przy masowej produkcji, co czyni ją bardzo atrakcyjną kosztowo, a w efekcie pozwoli na dalszą ekspansję rynkową segmentu, na który stawia koreański koncern.
LG Electronics to producent sprzętu elektronicznego i jeden z globalnych liderów w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań cyfrowych.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)