Lidl i Aldi zagrożeniem dla największych brytyjskich supermarketów

Niemieckie sieci dyskontowe coraz śmielej poczynają sobie na Wyspach Brytyjskich - wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Kantar Worldpanel.

Lidl i Aldi zagrożeniem dla największych brytyjskich supermarketów
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mikey, Flickr (CC BY 2.0)

31.07.2015 09:11

Niemieckie sieci zwiększyły swój udział w brytyjskim rynku do poziomu rekordowego w całej historii ich działalności w Zjednoczonym Królestwie. Udział Aldi wynosi obecnie 5,6 proc., a udział Lidla - 4 proc. Jak podkreślają autorzy raportu, stało się to głównie kosztem dwóch głównych graczy w sektorze supermarketów na Wyspach: Asda i Teco.

Po przeanalizowaniu wyników sprzedaży Asda w dwunastotygodniowym okresie zakończonym 12 lipca okazało się, że sprzedaż w sklepach tej sieci - zaliczanej do tzw. "wielkiej czwórki" brytyjskich supermarketów - spadła o 2,7 proc., a udział w rynku zmniejszył się z 17 proc. do 16,4 proc.

W tym samym okresie spadły również obroty w Tesco - o 0,6 proc. Sieć ta wciąż pozostaje liderem, jeśli chodzi o udział w brytyjskim rynku (28,5 proc.) - należy jednak pamiętać, że zakończony w lutym rok rozliczeniowy detalisty przyniósł mu największą stratę w historii. Wyniosła ona 6,38 mld funtów.

Zdaniem analityków, "wielka czwórka" - do której oprócz Tesco i Asda należą też Sainsbury i Morrison - nie potrafi skutecznie walczyć z atrakcyjną ofertą niemieckich dyskontów, które otwierają coraz więcej sklepów z coraz tańszymi produktami.

*Zobacz także: "Biedronkizacja" Warszawy postępuje *


Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)