Lidl i Auchan stawiają na regionalne smaki. Walka o klienta się zaostrza
Lidl chce przyciągnąć klientów Tygodniem Regionalnym. Z kolei Auchan wprowadził promocję Uczta Lokalnych Smaków, która trwa w sklepach Auchan. Zagraniczne sieci chcą walczyć o konsumentów polskimi produktami.
21.09.2017 12:25
Dwie sieci hipermarketów zdecydowały się na promocje regionalnych produktów spożywczych. Jedną z nich jest Lidl. Do wprowadzonych niedawno do oferty regionalnych produktów nabiałowych, Lidl dołączył kilkadziesiąt innych wyrobów z różnych zakątków Polski.
W ramach tygodnia dostępna jest między innymi oferta mięs z polskich hodowli, w której klienci znajdą m.in. kurczaka z wolnego chowu czy karpia z Gospodarstwa Rybackiego Starzawa.
W ofercie Lidla znajdą się także produkty takie jak np. Suska sechlońska, czyli małopolski produkt niespotykany w żadnym innym regionie Polski. "Suska" oznacza suszkę, czyli podsuszoną i podwędzoną śliwkę, "sechlońska" pochodzi od nazwy miejscowości Sechna.
Modę na regionalne produkty wykorzystuje również sieć Auchan. Promocja Uczta Lokalnych Smaków trwa w sklepach tej firmy od 13 do 24 września. Sieć wydała z tej okazji specjalny numer gazetki, a prezentowane w nim produkty posegregowane zostały zgodnie z krainą ich pochodzenia.
Każde z województw jest reprezentowane w podobnym stopniu. W katalogu znalazło się łącznie ok. 180 produktów - głównie wyrobów mleczarskich i mięsnych.
Przypomnijmy, że dotąd sieci handlowe rywalizowały ze sobą głównie na kuchnie świata. Gazetki tematyczne, nowe produkty czy specjalne przepisy pojawiają się niemal co tydzień.