Trwa ładowanie...
d2p2p7q

Lidl stawia na ekologię. Prezentuje "wielokrotkę", torbę w pełni poddającą się recyklingowi

Lidl deklaruje, że "wielokrotka" ratuje środowisko. Dzięki wprowadzonym zmianom w gramaturze i surowcu sieć zaoszczędzi aż do 2 tys. ton plastiku w ciągu roku. Do tego jednak musiałyby się zmienić preferencje klientów.
Share
"Wielokrotka" ma być rozwiązaniem na problem "foliówek".
"Wielokrotka" ma być rozwiązaniem na problem "foliówek".Źródło: Fotolia, Fot: fotolia
d2p2p7q

"Wielokrotki" to reklamówki i torby na zakupy wielokrotnego użytku. Lidl deklaruje, że są one wykonane w 80. proc. z surowców z recyklingu, a do tego nadają się w pełni do recyklingu.

Najwyższe standardy toreb ma zapewnić przyznany im certyfikat Blue Angel. To atest potwierdzający dochowanie wysokich standardów w procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne.

- W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb - to ogromna ilość plastiku. Korzystając z toreb wiele razy jesteśmy w stanie znacznie ograniczyć jego wolumen. (…) Pamiętajmy, by dokonywać świadomych wyborów i by "wielkorotki" towarzyszyły nam zawsze podczas robienia zakupów - zwraca się do klientów Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication.

d2p2p7q

Zobacz: Gumy kulki i turbo wciąż w sprzedaży. Sprawdziliśmy, czy opłaca się je kupić

Do tego jednak potrzebne byłyby zmiany przyzwyczajeń konsumentów, którzy wciąż kupują "foliówki" przy każdej wizycie w sklepie. Przeciętny Polak zużywa rocznie nawet 300 plastikowych toreb, podczas gdy np. na jednego Niemca przypadają zaledwie 24 takie torby.

Czytaj też: Opłata recyklingowa. Małe sklepy nie będą sprzedawać "foliówek"? Bo są nieopłacalne

d2p2p7q

To nie jest pierwsza akcja proekologiczna Lidla. Sieć już wcześniej zobowiązała się do obniżenia o 20 proc. zużycia plastiku w opakowaniach do 2025 roku.

Sprawdź: Troska o środowisko i wsparcie polskich producentów. Lidl prezentuje dane

- Lidl Polska już eliminuje plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu - komentuje Aleksandra Robaszkiewicz.

Dowiedz się: Dzieci zmuszały rodziców, rodzice zmusili Lidla. Postacie z kreskówek znikają z niezdrowych produktów

Wszystko to w ramach zainicjowanej przez sieć strategię zrównoważonego rozwoju "REset Plastic". Obejmuje ona pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację i edukację.

To ważne: Rezygnacja z jaj z chowu klatkowego podjęta zbyt pochopnie? Tak wskazuje analiza

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2p2p7q

Podziel się opinią

Share
d2p2p7q
d2p2p7q