Trwa ładowanie...
d14c6sy
stocznie

Lis: problem polskiego przemysłu okrętowego zaczął się w 1989 r.

Problem polskiego przemysłu okrętowego zaczął się w 1989 roku, w momencie przekształceń polityczno-gospodarczych - ocenił w piątek podczas sejmowej debaty Bogdan Lis z Demokratycznego Koła Poselskiego Stronnictwa Demokratycznego.
Share
d14c6sy

_ Winę ponoszą także związki zawodowe, które panoszyły się w tych zakładach pracy, ale także administracja rządowa oraz Agencja Rozwoju Przemysłu, która w tej kwestii wiele nie robiła _ - podkreślił Lis.

Jego zdaniem minister skarbu Aleksander Grad nie ma "rzetelnego pomysłu" w sprawie przyszłości polskich stoczni.

_ Odnoszę wrażenie, że dla was (Platformy Obywatelskiej) przejęcie władzy w 2007 roku było zaskoczeniem i tak naprawdę nie byliście przygotowani na to, by wziąć odpowiedzialność za państwo. I to właśnie było przyczyną wielu zaniechań niosących za sobą negatywne skutki także dla przemysłu okrętowego _ - ocenił Lis.

d14c6sy

_ Dziś mamy problem w kontekście ostatnich wydarzeń także z wiarygodnością ministra (skarbu) i samego premiera. Dlatego, że ten tajemniczy inwestor z Kataru, który miał być ratunkiem dla polskich stoczni, tak naprawdę okazało się, że nie istnieje _ - mówił poseł DKP-SD.

_ Panie ministrze, panie premierze, czy będziecie sprzedawać majątek stoczni także wtedy, kiedy znajdzie się inwestor, który nie będzie chciał produkować statków w tych stoczniach? _ - pytał.

Fundusz Stichting Particulier Fonds Greenrights, który wylicytował główne części majątku stoczni Gdynia i Szczecin, nie zapłacił za nie pieniędzy. Również rządowa agencja Qatar Investment Authority, która zastanawiała się nad przejęciem aktywów, wycofała się z inwestycji. Komisja Europejska dała we wtorek polskiemu rządowi więcej czasu na dokończenie sprzedaży obu stoczni.

Wcześniej w piątek szef resortu skarbu, przedstawiając w Sejmie informację o sytuacji w polskim przemyśle stoczniowym, zapowiedział, że w ostatnim tygodniu września zostanie opublikowane ogłoszenie o przetargu na majątek zakładów w Gdyni i Szczecinie.

d14c6sy

Podziel się opinią

Share
d14c6sy
d14c6sy