Trwa ładowanie...
d3j6fua
29-01-2015 07:57

LiveChat Software może podnieść prognozę wyników na rok obrotowy 2014/2015

Warszawa, 29.01.2015 (ISBnews) - LiveChat Software może podnieść prognozę wyników finansowych na rok obrotowy 2014/2015, która zakłada m.in. zysk netto wysokości 14,9 mln zł, przy przychodach wysokości 25,3 mln zł, poinformowała spółka.

d3j6fua
d3j6fua

"Obecnie zarząd podtrzymał tę prognozę, jednak ze względu na bardzo wysoki stan jej wykonania (86,6% na poziomie zysku netto, 88,4% w przypadku EBITDA, oraz 88,9% jeśli chodzi o przychody) deklaruje, że będzie uważnie obserwował sytuację i na bieżąco informował rynek o ewentualnej weryfikacji przewidywań" - czytamy w komunikacie.

Prognoza zakłada, że w całym roku finansowym 2014/2015 spółka osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów.

Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2014/2015 LiveChat Software wypracował już 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto, tj. o 89% więcej w skali roku. W tym okresie przychody spółki wzrosły o blisko 81% do 22,50 mln zł.

Wynik EBITDA w I-III kwartale roku obrotowego wyniósł 16,75 mln zł, a przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 12,13 mln zł wobec 7,36 mln zł przed rokiem.

d3j6fua

Dzięki świadczeniu usług w modelu SaaS, LiveChat Software notuje również bardzo wysokie rentowności, podkreśla spółka. Marża EBITDA w I-III kwartale roku obrotowego wyniosła 74,4% (wobec 71,0% przed rokiem), rentowność operacyjna 71,8% (w stosunku do 68,2% przed rokiem) a marża netto 57,4% (wzrost z 55,0% rok wcześniej).

LiveChat Software jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.

(ISBnews)

d3j6fua
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3j6fua