LiveChat Software może podnieść prognozę wyników na rok obrotowy 2014/2015

Warszawa, 29.01.2015 (ISBnews) - LiveChat Software może podnieść prognozę wyników finansowych na rok obrotowy 2014/2015, która zakłada m.in. zysk netto wysokości 14,9 mln zł, przy przychodach wysokości 25,3 mln zł, poinformowała spółka.

29.01.2015 | aktual.: 29.01.2015 08:08

"Obecnie zarząd podtrzymał tę prognozę, jednak ze względu na bardzo wysoki stan jej wykonania (86,6% na poziomie zysku netto, 88,4% w przypadku EBITDA, oraz 88,9% jeśli chodzi o przychody) deklaruje, że będzie uważnie obserwował sytuację i na bieżąco informował rynek o ewentualnej weryfikacji przewidywań" - czytamy w komunikacie.

Prognoza zakłada, że w całym roku finansowym 2014/2015 spółka osiągnie 14,9 mln zł zysku netto, 18,95 mln zł EBITDA oraz 25,32 mln zł przychodów.

Po dziewięciu miesiącach roku obrotowego 2014/2015 LiveChat Software wypracował już 12,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto, tj. o 89% więcej w skali roku. W tym okresie przychody spółki wzrosły o blisko 81% do 22,50 mln zł.

Wynik EBITDA w I-III kwartale roku obrotowego wyniósł 16,75 mln zł, a przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 12,13 mln zł wobec 7,36 mln zł przed rokiem.

Dzięki świadczeniu usług w modelu SaaS, LiveChat Software notuje również bardzo wysokie rentowności, podkreśla spółka. Marża EBITDA w I-III kwartale roku obrotowego wyniosła 74,4% (wobec 71,0% przed rokiem), rentowność operacyjna 71,8% (w stosunku do 68,2% przed rokiem) a marża netto 57,4% (wzrost z 55,0% rok wcześniej).

LiveChat Software jest jednym z trzech największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Jej klienci to firmy, które wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.

LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Do jej klientów należą zarówno małe sklepy internetowe, jak i wielkie światowe marki, takie jak Orange, Play, Adobe, Samsung, Tele2, Kaspersky Lab czy Air Asia. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)