LPP celuje we wzrost marży brutto do 52‑53% w 2017 r.
"Cele na 2017 to m.in. utrzymanie pozytywnej dynamiki sprzedażowej w ujęciu like-for-like i poprawa marży brutto - celujemy w przedział 52-53%, czyli lepiej niż w 2016 r." - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
23.02.2017 11:32
Warszawa, 23.02.2017 (ISBnews) - Cel LPP na 2017 r. to marża brutto na sprzedaży w przedziale 52-53% wobec 48,8% w całym 2016 r. i 50,8% w samym IV kw., poinformował wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz.
"Cele na 2017 to m.in. utrzymanie pozytywnej dynamiki sprzedażowej w ujęciu like-for-like i poprawa marży brutto - celujemy w przedział 52-53%, czyli lepiej niż w 2016 r." - powiedział Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Wcześniej wyjaśnił, że marża w IV kw. wyniosłaby 57,7%, gdyby nie transakcja sprzedaży starych kolekcji. W grudniu 2016 r. miała miejsce sprzedaż zapasów o wartości 138 mln zł za 26 mln zł. Nabywcą była międzynarodowa firma specjalizująca się w handlu odzieżą posezonową. Zapasy będą sprzedawane na rynkach, na których LPP nie prowadzi działalności.
Lutkiewicz powiedział także, że na marżę w ubiegłym roku negatywny wpływ miało zamknięcie marki Tallinder i "nie tak dobra jak życzyłaby sobie spółka" kolekcja wiosenno-letnia.
"Inwestycje, które czynimy w dział produktowy i to co zrobiliśmy w 2016 r. to podstawa, by w w kolejnych kwartałach dostarczać coraz lepsze wyniki" - podsumował Lutkiewicz.
LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.
(ISBnews)