LPP otworzy około 100 sklepów w 2016 r., zainwestuje w rozwój 400 mln zł
Warszawa, 12.11.2015 (ISBnews/ ISBhandel) - LLP planuje otworzyć w sumie ponad 100 sklepów wszystkich swoich marek w 2016 roku, z czego 70% będą to placówki własne, a 30% franczyzowe. Te ostatnie zostaną uruchomione na nowych rynkach, jakimi będzie Białoruś i Kazachstan. W chwili obecnej franczyza stanowi jedynie 10% wszystkich sklepów marek należących do LPP, poinformowali przedstawiciele spółki.
12.11.2015 | aktual.: 12.11.2015 13:23
"Na rynkach niestabilnych stawiamy na franczyzę, ponieważ nie musimy angażować i ryzykować własnych środków przeznaczanych na sklepy własne. W przyszłym roku planujemy przeznaczyć na rozwój 400 mln zł, z czego 290 mln zł będą wydatkami na sklepy, co rok do roku będzie spadkiem o 26%, właśnie ze względu na zwiększone otwarcia sklepów franczyzowych" - powiedział wiceprezes i dyrektor finansowy Przemysław Lutkiewicz podczas konferencji prasowej.
Lutkiewicz podkreślił także, że LPP przygląda się rynkowi bałkańskiemu, ale nie zapadła jeszcze decyzja czy sieć na niego wejdzie.
W chwili obecnej grupa dysponuje 1 574 sklepami o łącznej powierzchni 799 tys. m2.
LPP zarządza 5 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ok 4 758 mln zł w 2014 roku.
(ISBnews/ ISBhandel)