LPP w '10 zakłada sprzedaż LFL na poziomie nie wyższym niż w '09 (opis)

18.02. Warszawa (PAP) - LPP zakłada, że w 2010 roku sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa niż w ubiegłym roku, a przychody grupy mogą wzrosnąć o 15-20 proc. rdr....

18.02. Warszawa (PAP) - LPP zakłada, że w 2010 roku sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa niż w ubiegłym roku, a przychody grupy mogą wzrosnąć o 15-20 proc. rdr. Spółka liczy, że marża brutto na sprzedaży w 2010 roku wyniesie około 60 proc. - powiedział na czwartkowej konferencji Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

"Zakładamy, że w tym roku sprzedaż porównywalna nie będzie większa niż w 2009 roku. Przychody grupy, uwzględniając rozwój nowych sklepów, mogą wzrosnąć o 15-20 proc." - powiedział Pachla.

W jego ocenie ożywienia na rynku nie można oczekiwać wcześniej niż w drugim półroczu.

"W najbliższej perspektywie nie spodziewamy się poprawy sytuacji w branży, odbicie na pewno nie nastąpi w I półroczu, szansa na powrót większego popytu będzie nie wcześniej niż w drugiej połowie roku" - powiedział Pachla.

"W ostatnich czterech kwartałach sytuacja w sklepach porównywalnych się pogarszała, myślę, że jesteśmy w okolicach dna. Trudno założyć, że poprawa nastąpi z dnia na dzień. Myślę, że sprzedaż będzie się odbudowywać przez kilka kwartałów" - dodał wiceprezes.

W 2009 roku sprzedaż like-for-like spadła o 13 proc. W samym czwartym kwartale spadek był jeszcze większy i wyniósł 20,5 proc.

LPP udało się jednak w czwartym kwartale poprawić marżę brutto na sprzedaży. Spółka liczy, że pozytywny trend będzie utrzymany w tym roku.

"Liczymy, że marże (brutto na sprzedaży - PAP) będą w tym roku zbliżone do normalnych poziomów, czyli około 60 proc." - powiedział wiceprezes.

W 2009 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 52,8 proc. W samym czwartym kwartale marża była wyższa i wyniosła 65,3 proc. Wpływ na to miało umocnienie PLN wobec USD i niskie zatowarowanie (spółka nie musiała robić dużych wyprzedaży).

Analitycy prognozują, że w 2010 roku LPP ma szanse podwoić zysk netto z 2009 roku. Spółka tego nie wyklucza.

"Jest to możliwe" - odpowiedział Pachla na pytanie o możliwość podwojenia zysku netto w 2010 roku.

Z konsensusu PAP wynika, że LPP wypracuje w tym roku 174 mln zł zysku netto, 236 mln zł EBIT, 341 mln zł EBITDA przy przychodach w wysokości 2,08 mld zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa LPP ma 2 mld zł przychodów, 182 mln zł zysku operacyjnego i 106,2 mln zł zysku netto.

Po czterech kwartałach 2008 roku LPP miało 1,62 mld zł przychodów, 214,8 mln zł zysku operacyjnego i 167,5 mln zł zysku netto.

W samym czwartym kwartale 2009 roku zysk netto grupy LPP wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym 83,4 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 123,8 mln zł wobec 91,9 mln zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego i był wyższy o 12,5 proc. od oczekiwań analityków spodziewających się 110 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 543,5 mln zł z 527,3 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 535 mln zł. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀