LPP w '10 zakłada sprzedaż LFL na poziomie nie wyższym niż w '09 (opis)

18.02. Warszawa (PAP) - LPP zakłada, że w 2010 roku sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa niż w ubiegłym roku, a przychody grupy mogą wzrosnąć o 15-20 proc. rdr....

18.02.2010 | aktual.: 18.02.2010 13:08

18.02. Warszawa (PAP) - LPP zakłada, że w 2010 roku sprzedaż w sklepach porównywalnych będzie nie większa niż w ubiegłym roku, a przychody grupy mogą wzrosnąć o 15-20 proc. rdr. Spółka liczy, że marża brutto na sprzedaży w 2010 roku wyniesie około 60 proc. - powiedział na czwartkowej konferencji Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

"Zakładamy, że w tym roku sprzedaż porównywalna nie będzie większa niż w 2009 roku. Przychody grupy, uwzględniając rozwój nowych sklepów, mogą wzrosnąć o 15-20 proc." - powiedział Pachla.

W jego ocenie ożywienia na rynku nie można oczekiwać wcześniej niż w drugim półroczu.

"W najbliższej perspektywie nie spodziewamy się poprawy sytuacji w branży, odbicie na pewno nie nastąpi w I półroczu, szansa na powrót większego popytu będzie nie wcześniej niż w drugiej połowie roku" - powiedział Pachla.

"W ostatnich czterech kwartałach sytuacja w sklepach porównywalnych się pogarszała, myślę, że jesteśmy w okolicach dna. Trudno założyć, że poprawa nastąpi z dnia na dzień. Myślę, że sprzedaż będzie się odbudowywać przez kilka kwartałów" - dodał wiceprezes.

W 2009 roku sprzedaż like-for-like spadła o 13 proc. W samym czwartym kwartale spadek był jeszcze większy i wyniósł 20,5 proc.

LPP udało się jednak w czwartym kwartale poprawić marżę brutto na sprzedaży. Spółka liczy, że pozytywny trend będzie utrzymany w tym roku.

"Liczymy, że marże (brutto na sprzedaży - PAP) będą w tym roku zbliżone do normalnych poziomów, czyli około 60 proc." - powiedział wiceprezes.

W 2009 roku marża brutto na sprzedaży wyniosła 52,8 proc. W samym czwartym kwartale marża była wyższa i wyniosła 65,3 proc. Wpływ na to miało umocnienie PLN wobec USD i niskie zatowarowanie (spółka nie musiała robić dużych wyprzedaży).

Analitycy prognozują, że w 2010 roku LPP ma szanse podwoić zysk netto z 2009 roku. Spółka tego nie wyklucza.

"Jest to możliwe" - odpowiedział Pachla na pytanie o możliwość podwojenia zysku netto w 2010 roku.

Z konsensusu PAP wynika, że LPP wypracuje w tym roku 174 mln zł zysku netto, 236 mln zł EBIT, 341 mln zł EBITDA przy przychodach w wysokości 2,08 mld zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa LPP ma 2 mld zł przychodów, 182 mln zł zysku operacyjnego i 106,2 mln zł zysku netto.

Po czterech kwartałach 2008 roku LPP miało 1,62 mld zł przychodów, 214,8 mln zł zysku operacyjnego i 167,5 mln zł zysku netto.

W samym czwartym kwartale 2009 roku zysk netto grupy LPP wyniósł 83,5 mln zł wobec 73,9 mln zł zł zysku rok wcześniej. Wynik okazał się być zgodny z konsensusem rynkowym zakładającym 83,4 mln zł zysku.

Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 123,8 mln zł wobec 91,9 mln zł zysku w analogicznym okresie roku poprzedniego i był wyższy o 12,5 proc. od oczekiwań analityków spodziewających się 110 mln zł EBIT.

Przychody grupy wzrosły w IV kwartale do 543,5 mln zł z 527,3 mln zł rok wcześniej. Konsensus zakładał przychody na poziomie 535 mln zł. (PAP)

pel/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
lpphandelgiełda
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)