Trwa ładowanie...

Małe sklepy RTV/AGD podgryzają gigantów

Gdy cała branża RTV/AGD notuje spadki sprzedaży, lokalne sieci działające w mniejszych miejscowościach sprzedają więcej nawet o 20 proc. Mniejsza powierzchnia to niższe koszty i tańsze towary - donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Share
Małe sklepy RTV/AGD podgryzają gigantów
Źródło: AFP
d3xrqp1

Lokalne sieci dysponują przeważnie sklepami o powierzchni 100-200 mkw. To kilka razy mniej niż w przypadku tych należących do dużych sieciowych graczy, takich jak RTV Euro AGD, Saturn czy Media Markt.

Dzięki małej powierzchni klienci odwiedzający sklep przestają być anonimowi. Mniejsza powierzchnia sklepu to też mniejsze koszty działalności, na które wpływ mają czynsze za wynajem powierzchni handlowej czy magazynów.

d3xrqp1

Dlatego wiele lokalnych sieci może sobie pozwolić na dostawy zakupionego towaru gratis. W efekcie finalna cena towaru zrównuje się, a czasem bywa nawet niższa niż w dużych sieciach handlowych.

- Producenci coraz bardziej cenią sobie współpracę z mniejszymi sieciami, przez co chętniej uwzględniają sugerowane przez nich upusty na zamówiony sprzęt - dodaje Bożena Andrzejewska z Wielkopolskiej Spółki Handlowo-Usługowej Domar.

d3xrqp1

Podziel się opinią

Share
d3xrqp1
d3xrqp1