Trwa ładowanie...
d2lmw3k

Marie Brizard miała 119,9 mln euro przychodów w II kw. 2016 r.

Warszawa, 01.08.2016 (ISBnews) - Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) zanotowała 119,9 mln euro sprzedaży netto w II kw. 2016 r., co oznacza spadek o 2,5% (bez efektów kursowych) oraz o 5% (z efektami kursowymi), podała spółka. Z kolei w okresie I-II kw. 2016 sprzedaż grupy wyniosła 205 mln euro, co oznacza spadek r/r o 4,6% (bez efektów kursowych) i 6,6% (z efektami kursowymi).

Share
d2lmw3k

?Za spadek odpowiada niepodstawowa działalność w Polsce oraz sprzedaż marek własnych wina różowego we Francji. Spadek sprzedaży w tych dwóch niskomarżowych działach nie poddaje w wątpliwość potencjału grupy do generowania znaczącego wzrostu EBITDA w 2016" - czytamy w raporcie.

Według informacji, podstawowa działalność grupy w Polsce wygenerowała ponad 20% wzrost r/r w II kwartale do 16,6 mln euro, napędzana dynamiką sprzedaży segmentu handlu nowoczesnego oraz dzięki pozytywnym efektom rekonfiguracji podejścia do segmentu handlu tradycyjnego.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku całkowita sprzedaż w Polsce (z działalności podstawowej i niepodstawowej) spadła o 9,1% do 70,1 mln euro, z dynamiką działalności podstawowej na poziomie 4% i spadkiem w segmencie niepodstawowym o 16%.

d2lmw3k

"Wzrosty sprzedaży z podstawowej działalności we Francji i Polsce wzmacniają naszą wiarę w zyskowny model wzrostu oraz strategię marketingową. W Polsce widzimy zwrot ku solidnej dynamice wzrostu, a działalność niepodstawowa powinna być zyskowna w 2016. Marki będące filarami grupy zanotowały znaczące wzrosty udziału rynkowego. Z kolei wyniki w innych regionach geograficznych potwierdzają słuszność multiregionalnego modelu działania" - powiedział CEO of Marie Brizard Wine & Spirits Jean-Noël Reynaud, cytowany w komunikacie.
Marie Brizard Wine & Spirits, wcześniej funkcjonująca jako Belvéd?re, jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

(ISBnews)

d2lmw3k

Podziel się opinią

Share
d2lmw3k
d2lmw3k